avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Picúr! Haza kísérhetlek?

2017. február 05. - mrattilamennichina

Meg hát! :-D

Aki most csajokban reménykedik, azt téved. Az nyert, akinek Gombóc Artúr jutott eszébe. Igen, csokizni fogunk. :-)

A Holdújév közeledtével nem csak a különböző díszek és a mandarin jelent meg nagy számban a boltokban, hanem egy új csokis pultot is felfedeztem, azon kívül, hogy a bolt minden szezonális vagy akciós termékes részén is csoki illetve cukorka volt kipakolva. Nem kérdeztem utána, de ha a mandarin és a narancs az arany, a gazdagság és a siker szavak hangtani hasonlósága miatt került bele az ünnepkörbe, akkor tippem szerint a csoki és a cukorka az édes életre asszociál.

Ahogy január elején megláttam a boltokban a sok édességet az egyik polcon észre is vettem egy feltűnően olcsó csomagot: az angol felirat szerint Toffie illetve csokoládé. 400g csupán 9,9 RMB. Tábla csoki árban számítva 100Ft. Kicsit gyanús volt, de "több is veszett Mohácsnál!" felkiáltással rászántam a pénzt. Ha jó, akkor nyertem, ha nem, akkor legfeljebb kidobom... Otthon gyorsan ki is bontottam és néztem értetlenül: karamellás cukorka kinézet és íz, de töltetlen keménycukorka állag. És hol a csomagoláson ígért csoki?!? Nem álltam neki bogarászni a csomagolást, de úgy járhatott a fordító, mint a WV shanghai-i gyárában, ahol az első WV Teramont átadása alkalmából rendezett ünnepségen a transzparensen kínaiul az volt olvasható: "Teramont, az első autó, ami lejött a gyártósorról", angolul viszont már így hangzott "Teramont, az első autó nem működik". :-D A "下线" egyben tényleg "nem működik", külön viszont "lejött + sor" jelentéssel bír - óvatosan a fordító programokkal! :-D

teramont2.jpg

A holdújév hetében vettem észre a kimért csokis pultot. Valószínű azért, mert az a második emeleten van én meg újabban jórészt csak az elsőre mentem be a pénztárak felől, ahogy sok más ember is - ki a francnak van kedve végigmászni egy emeletet, ha a sör és a kenyér a pénztárak mellett van? Csokiból amúgy nem nagy a választék, nagyjából a Snickersben és a Doveban kimerül a készlet. Az előbbi ára az otthoniéval egyezik meg, Dovet viszont nem szoktam venni, de itt kb. 1,5x-es az ára a Snickershez viszonyítva. A kimért csokik ára a kettő között volt, a minőség viszont a Dovet közelíti. Gondoltam mindegyiket megkóstolom, 3-3 darab elég lesz belőlük, hogy maradjon az új évre is. Tényleg csak 3-3 darabokat vettem, de végül így is majd' 1 kiló lett a vége... Na jó, egy doboz Dove is került mellé, úgy jött össze. Mivel az első adag rendben volt, így másnap másik fajtákból is vettem. Az ízek rendesen visszaadják a növény ízét (illatát), ez alól csak a banán kivétel, ami nagyon erőltetett és mű ízű. Aztán ami ízlett, abból a köveztkező napokban is került kisebb adagokban a kosárba. Most kb. 2 kiló csoki van itthon - meg amit már megettem...

"...a kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, a gömbölyű csokoládét, a lapos csokoládét, a tömör csokoládét, a lyukas csokoládét, a csomagolt csokoládét, a meztelen csokoládét, az egész csokoládét, a megkezdett csokoládét, az édes csokoládét, a keserű csokoládét, a csöves csokoládét,a mogyorós csokoládét, a tejcsokoládét,a likőrös csokoládét, a tavalyi csokoládét, az idei csokoládét és minden olyan csokoládét, amit csak készítenek a világon.”

 img_20170124_193751.jpg Az első váráslás...

img_20170124_194439.jpgEzekből állt össze a készlet - az alsóról nem írok külön: az karamell cukor, sós szilvával töltve... :-/

img_20170124_203604.jpgChillis - gyömbéres - borsos

img_20170124_204725.jpgVörös tea - citromos ice tea - zöld tea

img_20170124_205306.jpgFent: mogyorós - középen balra: hatalmas kedvező ötlet (egyébként kókuszos) - középen jobbra: gazdag találkozás, nemes szerelem (egyébként tejcsokis) - lent: kesudió

img_20170124_210910.jpgFentről lefelé: karamell (gyakorlatilag inkább mogyoró) - dió - toffee

img_20170124_211738.jpgFentről lefelé: taro - vanília - sütőtök! - mangó

img_20170125_202301.jpg Második vásárlás...

img_20170125_202634.jpgBal fent: cassia - jobb fent: légy gazdag (sima ét) - bal lent: rózsa - jobb lent: jázmin

img_20170125_202704.jpgBal fent: banán (de erőltetett) - jobb fent: tejcsoki - bal lent: tiramisu - jobb lent: kávé

img_20170125_202730.jpgBal fent: mogyoró - jobb fent: durián - bal lent: szezám - jobb lent: reszelt kókusz

Ma este a boltból haza felé jövet Xiaomin rám írt:
- Most ülem le egy kicsit pihenni. Mit csinálsz?
- Épp a boltból jövök. :-)
- Csokit vettél? :-D
- Nem lottózól véletlenül? :-P
Igen, egy utolsó(?) adag megint belekerült a kosárba. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr10012151993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaffianya 2017.02.16. 05:58:10

Máris a kedvenc bejegyzésem!! :) csokicsokicsoki :)
süti beállítások módosítása