avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Fekete szezámmag és a képviselőfánk

2017. június 06. - mrattilamennichina

Tegnap hazafelé menet Tamás elmesélte, hogy új projektbe kezdett: 40 napon keresztül napi 5 km-t futni, tempótól függetlenül. Már most 30+ fok van napközben és csak napnyugta után kezd javulni a helyzet, amikor már nem tűz a nap - de nem kell félni, a 15 napos előrejelzésben éjjelre sem jósolnak 27 foknál hűvösebbet... :-P Szóval ez a 40 napig napi 5 km elég erős küzdelem lesz neki... Viszont fellelkesített és én is megpróbálkozom ezzel a 40 napos sztorival, bár nálam a lényeg csak a futás lesz, mert tudom, hogy ennyi ideig ilyen távot minden nap a szervezet nem tolerál és legkésőbb 1 hét után pihenőért sír.

Mivel a projektet tegnap kezdte, így a csatlakozással sem késtem el, viszont éhes voltam, úgyhogy előbb a boltot vettem célba némi szénhidrát forrásért - na meg a futás utáni tonhalért. :-D Végre volt tonhal, de az előző két bolt árához viszonyítva középárfolyamon. Vettem is egy dobozzal kóstolónak - tonhalnak tonhal, de valahogy sem az árérzékeny, sem a minőségérzékeny célcsoportot nem sikerült megtalálni vele. Így aztán jelenleg az általános gyakorlattól eltérően a legolcsóbb vezeti az ár/érték arány versenyt a szememben a kínai tonhalkonzerv piacon. :-P Igen, bármit veszel ez a legfontosabb: az ár/érték arány (a filozófiájába nem megyek bele most, de akit érdekel, annak kifejtem privátban).

Na de a futáshoz energia kell, az pedig a szénhidrátban van, így a tonhal beszerzése után a pékáruk felé vettem az irányt. Bár csak kenyeret akartam venni, végül a nap végi akciózás keretében szert tettem néhány gombócra is, aminek a nevét nem tudom, de különösebben nem is érdekelt - csak kíváncsi voltam (meg éhes). :-) Az első harapásnál összeesett a cucc és egyből a képviselőfánk jutott az eszembe. Egyrészt ennek is hatalmas üreg volt a közepén, másrészt a tésztája is hasonló volt, nem csak állagra, ízre is.

img_20170605_194625.jpg

img_20170605_194650.jpg

A fekete mag kapcsán eddig meg voltam zavarodva, mert mindenkitől a "szezámmag!" választ kaptam, de én abból csak a fehéret ismertem. A haza utazásom előtt Anqi-val bementünk a szupermarketbe Hongqi-ban, ahol a kasszánál kicsi fekete rugalmas tasakok voltak összecsomagolva. Meg is kérdeztem tőle micsoda az, mire a "tej!" választ kaptam. De csak nem állt össze a kép, hogy miért fekete, aminek fehérnek kellene lennie... Ekkor mondta, hogy azért fekete, mert szezám magból van. Na, itt vesztettem el végleg a fonalat... A pékáruban lévő mag újra elkezdte piszkálni a gondolataimat és végre utánaolvastam. Tényleg létezik a fekete szezámmag, a kínai orvoslásban a vese és a máj egészségének megőrzésére használják, s egyben legfontosabb magnézium és kálcium forrásuk is, mivel tejtermékeket a laktózérzékenységük miatt jellemzően nem fogyasztanak. Az nem lepett meg, hogy az egészség szempontjából a fekete szezámmagnak is mennyi pozitív hatása van, viszont azt csak itt olvastam először, hogy a cink (amiből szintén jelentős mennyiséget tartalmaz) hiánya a szervezetben a csípő és gerinccsont sűrűségének csökkenéséhez vezet, a réz pedig a csontok és ízületek rugalmasságának megőrzésében (is) fontos szerepet játszik.

Hogy ugyanezek az egészség támogató hatások a fehér szezámmagra is (ily mértékben) jellemzőek-e vagy sem, annak most nem jártam utána: legyen ez házi feladat, hátha egyéb hasznos és fontos dolgokat is megtudtok a kutakodás közben. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr6512566529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása