avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Csettegő

2017. július 14. - mrattilamennichina

Úgy gondolom minden népnek megvannak a maga csettegői (avagy csüszögői, attól függően, hogy merre jársz az országban). Magyarországon jobbára az Alföldön találkozni velük, de onnan is kikopó félben vannak, mert egyre nehezebb a műszaki vizsgáztatásuk. Ezek a leginkább házi építésű, sokszor 1 vagy 2 hengeres motorkerékpár motorok meghajtásával fabrikált mezőgazdasági teherszállítók nem hiányolják a kreativitást.

Kínában is találni hasonló "csodákat". Az első képen szereplő járgányból az első példányt nem sokkal az érkezésem után láttam, de lefotzni nem sikerült. Közben rájöttem, hogy ez igazából nem is tartozik a csettegő kategóriába, mert később többször és több helyen is láttam ilyen szerkezetet közlekedni és nagyon nagyüzemi kinézete van. Mindenesetre a kinézete elsőre elég érdekes...

img_20170323_175019.jpg

A második járgányt a guilin-i kiránduláson fotóztam az egyik faluban, de abba a posztba nem akartam beletenni, mert már akkor terveztem ezt a posztot. Jól megnézve nagy hasonlóságot mutat az első járgánnyal, de a motorja más - a nagyméretű lendkerék elég feltűnő különbség. Meg az otthon fabrikált ketrec az "utastér" körül... Ha nem egy ezer éve gyártott járműsorozat utolsó tagja, akkor ő már csettegő kategória. :-)

 img_20170430_092316.jpg

img_20170430_092328.jpg

Az utolsó járgány esetében is látni hasonló vonásokat, de mégsem az elsőből alkották (vagy alaposan átalakították...), mert az egész szerkezet magasabban van és csak kb. 2/3 olyan hosszú, valamint kormánya van, ami a képen nem látszik. Ezt Hongqi-ban fotóztam, de a fotózás helyétől függetlenül erőteljesen csettegő kategóriának tűnik.

img_20170516_183847.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr2412566381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morgo1229 2017.07.25. 07:16:05

Attila. Gyere el Somogyba. A mi falunkban rengeteg ilyen van. Aki tudja buheral. Elkepeszto a talalekonysag. Nem akarnam oket lebuktatni de nem hinnem hogy van vizsgajuk. Picit mennek a faluban aztan sutty be a foldutra faert vagy eze aze. Unokatesomnak Gaz kocsija van. De o egyszer birta mozgasra. Iszonyat hangja van. Azota is ott all az udvarban. Neha neki neki all. De tobbnyire a tyukok mennek be tojni a borulesre.

Tehetetlen Dodó 2017.07.25. 07:16:06

A 2-3. képen látható csettegő nagyüzemi gyártmány, én is lefényképeztem egyet ebből a típusból 1986 nyarán Kínában. A ráépített homlokfal a szélvédővel házilagosnak tűnik, legalábbis az én példányomhoz képest, mert az nyitott volt. Ha érdekel, elküldöm a képet.
Sajnos csak ezt az egyet fényképeztem le akkor (meg egy háromkerekű, valószínűleg japán kistehert), mert nálunk akkoriban Soltvadkert meg Kecel környéke még tele volt ilyenekkel. Persze ezek már nagyjából eltűntek az idők viharaiban, de nem csodálkoznék, ha Kínában vidéken még rengeteg szaladgálna.
süti beállítások módosítása