avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Tádé és mazsola

2016. november 24. - mrattilamennichina

A céges kiránduláson az egyik kolléga megkínált szárított/aszalt/kandírozott áfonyával. Hogy melyik a 3 közül, azt nem tudom, mert nem sikerült kideríteni, ugyanis a fordító progi minden áron hűtött gyümölcsnek fordította... Kérdeztem mennyibe kerül: a 200g 10 RMB (420 Ft), de másik márkából a 320g-ot 15 RMB-ért megkapom. Hozattam is vele egyet-egyet.

img_20161116_211330.jpg

img_20161116_211604.jpg

Hazafelé kezdtem kicsit éhes lenni és amikor az autópálya mellett megálltunk folyóügyeket intézni, akkor az egyik üzletben beneveztem egy hasonló méretű dobozkára, amiben hasonló állagú és színű gyümölcs volt. 18 RMB a 200g, de még mindig olcsóbb, mintha valami egyéb édességet vagy rágcsálni valót veszek. A buszra felszállva ki is bontottam, s közben megkérdeztem a kollégát, hogy mit is vettem? Ha a doboz címkéjét nézem, akkor meggy, esetleg cseresznye lesz. Nem. Mazsola. "Ekkora? Bakker, Paks mellett termeltétek?" Még az otthoni import olasz csemege szőlőnek sincs ekkora szeme, mint amekkora ez lehetett... Nem baj, együk! Az íze tényleg mazsolás, viszont - üljetek le! - sóban van meghempergetve és úgy csomagolják. Gyanútlanul bekapod a szádba szegény mazsolát, elkezded rágni, először megérzed az édeset, majd becsapódik hozzá a sós, te meg dobsz egy hátast az ízorgiától... Fura, de egész harmónikus volt. :-)

img_20161114_110549.jpgA sós mazsola maradéka

Nézegettem a teszkóban, hátha van valami hasonlóan elkészített gyümölcs, de csak különböző magokat illetve magkeverékeket találtam. Például ezt:

img_20161122_201128.jpg

Van benne mazsola, 3 féle enyhén pörkölt bab (fehér, zöld, fekete), kesudió, napraforgó, mandula, talán fenyőmag, meg naspolya (ez az a piros). Hogy a naspolyának melyik része vagy hogyan, arra nem sikerült rájönnöm, de Lulu szerint az naspolya. 200g 21 RMB, ami nem mondható olcsónak, ellenben nagyon finom, jobban esik az embernek, mint az otthon kapható diákcsemege.

img_20161122_201307.jpgA zöld-fehér nem-gyümölcs nem kínai Haladás reklám, hanem az oxigén abszorber a romlás megelőzésére

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr7811992234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása