avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Születésnapi hétvége

2017. február 20. - mrattilamennichina

Eltelt a hétvége is. Eredetileg Zhuhai-tól (és egyáltalán Kínától) távol terveztem tölteni a hétvégét, de adminisztrációs okokból ez nem jöhetett most össze. Bár a család küldte az első születésnapi jókívánságot, mégis Xiaomin reggeli WeChat üzenete volt az első amit olvastam is.

Reggeli után összekaptam magam és miután a mosógép befejezte a dolgát elindultam felfedezni a világot. Vagyis Sanzao-t. Hongqi-tól délre, a zhuhai-i reptér közelében fekszik a város, egyik végében laknak Len-ék, a másikban van az edzőterem, ahova a 2. kínai hétvégémen elmentünk. Akkor elkövettem azt a hibát, hogy a GPS pozíciót nem rögzítettem, így csak tippeltem, hogy merre kell majd keresni a helyet. Azért lett érdekes, mert múlt szerdán kiderült, hogy Xiaomin szerda este ott tart jógát és szeretnék oda is elmenni, hogy minél több ismeretem legyen, illetve akkor se maradjon ki hét, ha esetleg hétvégén utazom. Mivel pontos helyet nem tudtam és Xiaomin is csak nagyjából lőtte be a szerdai jógájának a helyét, így rákérdeztem Len-re, de ő visszaírt, hogy elfelejtette a címet. 8-O Nekem nem cím, hanem pozíció kell, azt térképen pedig pár pöccintés átküldeni... Na mindegy. Néztem egy buszt és megindultam. A kinézett megálló nem nyert, de közel voltam. Megérzés alapján indultam el és a következő kereszt utcánál rá is bukkantam a helyre. Fotóztam és elküldtem Xiaomin-nek. Nyert. Szerdán is jógázom. :-D

img_20170218_124054.jpg

Ezek után kicsit sétáltam a városban. Sanzao nem egy frissen alapított város, de közel a reptér és fejlődik is rendesen, itt is épülnek a toronyházak.

img_20170218_125139.jpgValami suli - ki még nem derítettem, de valami repülősnek néz ki, pláne, hogy közel a reptér

img_20170218_125127.jpg

img_20170218_130104.jpg

img_20170218_130134.jpgTalicskák eladásra várva

img_20170218_130152.jpgA gumírozás AS szabvány (Amiből Sikerül) szerint - ez valami teherautó gumiból lett felcsíkozva és önmetsző csavarral az abroncsra rögzítve...

img_20170218_130331_hdr.jpgFrissebb építésű házak

img_20170218_131113.jpg

Séta után kinéztem egy buszt, ami visszavitt a Hongqi-Sanzao kereszteződésig. Hetekkel korábban kinéztem már a hegyet, gondoltam, hogy sétálni is lehet rajta, csak azt nem tudtam, hol van a felfelé vezető út. Aztán később Rose küldött képet, ami megerősítette a gondolatomat, hogy lehet ott kirándulni. Csak épp azt nem mondta, hogyan jutok fel... Aztán múlt hétvégén Doumen-ből hazafelé jövet észrevettem egy lépcsőt, ami a kereszteződés közelében indult neki a hegynek. Vagy legalábbis egy azon lévő épülethez. A lépcsőhöz könnyű volt eljutni, elindultam felfelé is, aztán hamarosan egy bozótosban véget ért a lépcső - de vezetett egy betonozott ösvény jobbra. Ez megkerülte a bozótot, ami egy épület romjait rejtette. Hirtelen átfutott az agyamon, hogy még csak most fedeztem fel, de már le is bontották? Egyedül a nagy vezér elvtárs szobra állt rendületlenül, csillogva... Nem volt tiszta a kép, de vezetett a lépcső tovább is. Valamivel feljebb találtam egy épületet - valószínűleg ezt látni az útról is. Innen kitaposott ösvény vezetett tovább, gondoltam megnézem hova jutok - legfeljebb ugyanerre visszajövök. Nos, előbb egy antenna toronyhoz jutottam, majd tovább haladva egy épített pihenőhelyhez értem, ahonnan 1,5 széles kőlapokkal kirakott út vezetett tovább egy másik pihenőhelyhez. Végül Hongqi városközpontban kötöttem ki... :-) Haza mentem, majd az uzsonna-ebéd után visszabuszoztam jógázni. Elképesztő, hogy a nyújtást 1-2 apró mozdulattal hogyan lehet tovább nyújtani...

img_20170218_140207.jpgAz Elvtárs a pusztítás közepén is jól tartja magát

img_20170218_140324_hdr.jpg

img_20170218_140808_hdr.jpg

img_20170218_141538.jpgBalra fel Zhuhai-ba, balra le Doumen-be, jobbra le Hongqi-ba, jobbra fel Sanzao-ba vezet az út - ez alatt a kereszteződés alatt van még egy körforgalom is...

img_20170218_141547.jpgA kép bal 1/4-énél a hegy lábánál az a kis barna folt Zhuhai nyugati széle - a kép jobb felén az alacsonyabb magas épület felett pedig Makaó széle látszik

img_20170218_142307.jpgZhuhai Politechnic - a hegyeken túl van Sanzao

img_20170218_143455_hdr.jpg

img_20170218_143744_hdr.jpgHongqi lepusztultabb része, a kép jobb oldalán a hozzánk közelebbi barna házakban lakik Kevin, háttérben középen az erős kontúros hely lábánál pedig Doumen található

Vasárnap viszonylag későn ébredtem - persze későn is aludtam el... Az időjárás nem volt olyan kedvező, mint előző nap: a 24 fokos ragyogás helyét átvette a 19 fokos felhős ég és a szél. Nem volt kedvem kimenni. Végül egy rövid olvasás után engedtem a nyomásnak, és kb. 5 év után újra leültem számítógépes játékot játszani. Egy, kb. 16 éve nem játszott játékot vettem elő: a majd' 20 éves Caesar III-t. Műfajilag a stratégiai és a gazdasági szimulációs játékok között helyezkedik el. A játék motorjára építve adták ki a Pharaoh, a Zeus és az Emperor játékot is. Anno az ezredfordulón angol nyelvtudás hiányában kissé nehezen ment a játék, sok időbe telt felfejleszteni a városokat. Most egy nap alatt eljutottam az 5. szintig (a 11-ből)... Akkor csak játék volt - most az egyik pálya elején bevillant, hogy a küldetés kiírás/közlés mennyire hasonlít egy PK-ra, vagy épp egy, a cégvezetők által tartott célkitűzős videókonfra: ülsz a gép előtt, ők pedig mondják... :-D Aztán egyszer csak felnéztem és már sötét volt - tényleg: mintha a cégben lennék... :-D Aztán 21:38 - menni kéne, bezár a bolt. 22:13 - már mindegy, bezárt... 22:32 - most már elég lesz, holnap is vár a robot, aludni kell. :-D

És így telt el a születésnapom hétvégéje...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr312274525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása