avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

A nagy Buddha Lantau szigetén

2017. augusztus 12. - mrattilamennichina

Kiutazásom előtt olvasgattam egy blogot egy magyar család kínai életéről, bár ők nem Zhuhai-ban laktak (igen, közben haza költöztek), de vízum ügyintézés miatt anno jártak Hongkongban is. Náluk olvastam a hongkongi nagy Buddha szoborról és a Victoria Peak-ről is. Mindkettő felkerült a listára. Pár héttel ezelőtt a Victoria Peak-en voltunk, de a Lantau szigetén lévő Buddhát sem akartam kihagyni, annak ellenére, hogy nem vagyok a hívője.

img_20170806_123015.jpg 

El is terveztem egy augusztus elsejei kirándulást, de közben változtak a dolgok, így az a nap nem lett szabad ilyen célra, viszont július 30. felszabadult. Nem volt tervben, de korán ébredtem, így egy gyors elhatározás után rohantam a kikötőbe, hogy elérjem a 10-es hajót - de nem volt elővételben jegyem, így csak a 11-esre sikerült feljutni. Gondoltam semmi para, 70 perc míg átér, utána még van időm felülni a buszra és felmenni Buddhához.

img_20170730_115226.jpgSzép, pici konténer szállító... :-D

img_20170730_120250.jpgÉs a rokona. Sokkal kisebb, de így is törpének tűntünk amikor elmenttünk mellette

img_20170730_124301.jpgA kikötőből a metróhoz menet a felüljáró teljes hosszában (pár száz méter) kiülve, kifeküdve töltik a délidőt és eszik az ebédet... Van, aki kartonlapokon, van aki pokrócon, mások kartondobozzal elszeparált placcon töltik az időt. Neked meg helyenként alig van helyed menni...

A belvárosból 4 lehetőséged van feljutni Buddhához: felülsz a narancssárga metróra és elmész a reptér közeli végállomásig. Innen első opció a gyaloglás, ami 1,5-2 óra edzettségtől függően. Másodiik opció a 23-as busz, harmadik a Cable Car (libegő). Ngyedik opció a belvárosból az 1R busz, direktben Buddhához. Én ez utóbbira szavaztam, tekinte, hogy utazási időben ez tűnt a leggyorsabbnak és nem voltam biztos benne, hogy a libegőre lesz még hely, a 23-as buszt akkor pedig még nem tudtam. Igen ám, de időközben változott a menetrend és abban az időben nem közlekedik az 1R, amikor én vártam. Elvileg fél óránként megy, gyakorlatilag 1 órát vártam, mire végül beigazolódott a félelmem, hogy a busz csak délelőtt jár... Mivel a kikötőből a buszmegállóba is el kellett jutni ami időt vett igénybe és várakoztam 1 órát, így nem kockáztattam, inkább egy másik napot jelöltem ki a célra. Viszont rengeteg időm lévén gyalog indultam meg a kikötő irányába. 3 kereszteződéssel később láttam egy térképet a helyi nevezetességekről és szemet szúrt a Temple Street. Nem mintha nem láttam volna már elég kínai templomot, de a kíváncsiság hajtott. És milyen jól! :-) Bementem az első párhuzamos utcára és 2 kereszteződés múlva megpillantottam egy vasútmodell boltot. Felkeltette az érdeklődésemet a kirakatban köröző Deutsche Bahn szerelvény, ezért bementem körülnézni. Az ajtón belépve leesett az állam: a vitrim tele volt - néhány öregebb mozdony társaságában - az ÖBB, a MÁV és a GYSEV matricás mozdonyaival: Wagner, Kaiser, az Aranycsapat, Liszt, Széchenyi, Sissi és a jubileumi GYSEV Taurus. 9.000 km távolságban itt van tőlem fél Magyarország 20 centire. :-D Poén lett volna venni egyet - de itt a H0 és az N méretarány a népszerű, nekem meg otthon egy régi TT készletem van... De eltöltöttem az időt... :-)

img_20170730_151051.jpgA magyar vasút Hongkongba is eljut. :-)

img_20170730_151135.jpg

Miután kinézelődtem magamat folytattam utamat a Temple Street felé. Mint kiderült a hely nem is olyan ismeretlen számomra: a telefonomon néhány naponta feltűnik a zárolási képernyő háttereként, de különösebben nem jártam utána, hogy hol van a hely. :-) Hát itt... Gyalogos övezet, az utca két oldalán kirakodó vásár, azt veszel, amit nem akarsz... Templomot egyet nem láttam az utcában - bár lehet, hogy a női test templomának az utcája akar lenni, mert minden második lépcsőház előtt állt legalább egy lengén öltözött hölgyemény... Vagy az utca végén lévő kis parkban álló kis templom volt a névadó. :-)

img_20170730_153359_hdr.jpgA Temple Street bejárata...

img_20170730_153719_hdr.jpg ...és maga az utca

A hozzám közelebbi kikötőt vettem célba, hátha elérem a 17:45-ös hajót, hogy ne kellejen a bizonytalan 19:30-asat várnom. És sikerült az utolsó előtti pillanatban jegyet venni. :-) Mivel egyéb más program nem volt tervben 6-ára, így előre gondolkodva WeChat-en keresztül (Lulu segítségével) vettem jegyet a reggel 8-as hajóra. Persze a jegyvásárlással őt és Melindát is sikerült megakasztani, mert ők csak a reptéri és a HK-Macau Ferry Terminal-ról tudtak én pedig a China Ferry Terminal-t szemeltem ki a 8:00-ás járattal... De végül csak megértették, hogy tudom mit csinálok és hova megyek, csak olvassák el helyettem a kínai szöveget és mondják meg, hogy mire kattintsak, mit írjak. :-)

img_20170806_090322.jpgZhuhai-Hongkong komp - nem egy Fonyód-Badacsony... :-D

A behajózással nem volt gond, de az 1R-rel nem próbálkoztam, inkább az időközben megtalált narancssárga mertó + 23-as busz kombinációra szavaztam, bár egy esélyt adtam a libegőnek is. (Libegőzöm én, de hivatalosan Ngong Ping 360 Cable Car a neve.) A metró végállomását a B kijáraton célszerű elhagyni, majd jobbra tovább visz az út a felvonóhoz. Követtem is a jelzést (200m séta), de annyian voltak a pénztárnál, hogy inkább kiálltam a sorból (visszatekintve úgy gonndolom kb. 20 percet kellett volna várnom) és inkább a torony lábánál lévő buszmegállóba mentem a 23-as buszhoz. Az 1R-rel 43 hongkong dollár (HKD) lett volna az út a belvárosból, a 23-as 27 HKD-ért vitt fel (kb. 40 perc alatt), a libegővel meg 130/180 HKD lett volna kabintól függően (és kb. 25 perc). A busz kényelmes turistabusz és csak annyian szállhatnak fel, ahány ülőhely van. És a sofőr sem szívbajos a szerpentinen. :-D

img_2829.JPGÚtban a felvonóhoz - emögött a tömb mögött van a buszállomás is

img_20170806_112335.jpgA busz először keresztülszeli a szigeten húzódó hegyet, levisz délre a tengerparta, majd onnan megy vissza a Ngong Ping-hez. Azt hiszem a kép jól érzékelteti a hegy meredekségét. :-D

img_20170806_112915.jpgVan itt strand is

Amennyire csalódás volt a Victoria Peak-en a betonrengeteg és a zsúfoltság, annyira jól esett itt a tágas tér és a zöld. A busz a hely központjában tesz le és 5 méter megtétele után Buddhát is megpillanthatod a hegy tetején. A szoborhoz (ha jól emlékszem) 243 lépcsőfokot megmászva lehet feljutni, az úttal szemben egy nagy tér, a buszmegállótól pedig egy, a 12 isteni tábornok szobrával védett út vezet a buszmegállótól. A tér túloldalán az úttal szemben egy hatalmas templom. A térről lefoóztam Buddhát, majd megnéztem a templomot s végül felsétáltam Buddhához. Hatalmas bronz szobor, meg kell hagyni... Körbe sétálva megállapítottam, hogy a Lantau szigetét délről kerülő hajókról is látható a szobor, csak eddig mindig felhőben volt, ezért nem láttuk (pedig én kerestem).

img_2703.JPG

img_2710.JPG

img_2713.JPGA 12 isteni tábornok útja - rögtön itt az első

img_2715.JPG img_2716.JPG img_2717.JPG

img_2721.JPG

img_2723.JPG

img_2724.JPGA szent szarvasmarha. Itt fent is sétált/pihent belőlük néhány és útközben is volt pár az út mellett, s egy cseppet sem zavarta őket, hogy a busz tőle 20 centire 50-nel száguld el mellette...

img_2731.JPG img_20170806_115817_f.jpg

img_2734.JPG

img_2735.JPGÉtteremsor és szuvenír shop a templom udvarán - az ételhez jegyet (sorszámot) kell venni

img_2736.JPG

img_2739_r.JPG

img_2743.JPG

img_2749.JPG

img_2757.JPG

img_2762.JPG

img_2766.JPGNa akkor ideje fellépcsőzni

img_2769.JPGNem kicsi, igaz?

img_2771.JPG

img_2779.JPGValahol én is ott hajóztam - a képen két hajó is megy, vagy Makaóba vagy Zhuhai-ba

img_2784.JPG

img_2790.JPGAz egyik bika valami hűsítőre vágyott :-D

Buddhától a faluban mentem körülnézni. Hát, egyszer lehet, hogy volt itt rendes falu is, de most sokkal inkább a turistáknak épített bevásárló falunak tűnik. A sellős kávézó és néhány világmárka üzlete mellett azért található tradicionális kínai maszkokat és ecőpálcikákat árusító üzlet is. Az utca végén van a felvonó állomása, aminek a közelében most egy dobkoncert is szórakoztatta a látogatókat.

img_2794.JPG

img_2795.JPG

img_2797.JPG

img_2799.JPG

Felfelé nem volt szerencsém (vagyis nem akartam várni), de lefelé megpróbálkoztam a libegővel. Itt már belefért volna egy hosszabb várakozás is, mert a célt már elértem, de gyakorlatilag senki nem állt a pénztárnál és később a kabinra is alig pár percet kellett várni. 130 HKD lett volna a sima kabin, de egyszer élünk (=vagyunk itt) alapon inkább kifizettem a 180 HKD-s kristálykabint aminek az alja üvegből van. Nem semmi élmény látni alattad a fákat, a tengert vagy épp az autókat több tíz méter magasból úgy, hogy ülsz és nem kell kihajonlod az ablakon, stb... A libegőről egyébként nagyon jó rálátás nyílik a hongkongi reptérre is. :-)

img_20170806_130850.jpgBuddhával szemben az a két kimagasló fenyő átlagos méretű, olyan, amekkorával otthon is találkozni parkokban, erdőkben

img_20170806_131031.jpg img_20170806_131214.jpg

img_2802.JPGA Hongkong-Makaó-Zhuhai autópálya egy részen a tenger alatt fut - folytatás a hegy közelében a bal felső sarokban

img_2803.JPG

img_2809.JPGHongkong Intenational Airport

img_2814.JPG

img_2819.JPG

img_20170806_132116.jpg

img_2820.JPG Jobb oldalt a két híd között látjátok a 3 bogyót? Arra folytatjuk az utunkat.

A városba visszametrózás közben néztem a térképet a vonalakról és feltűnt egy rövid rózsaszín nyúlvány a vonalunk mellett. Az angolfelirat tanúsága szerint csupán a két végállomása van a vonalnak: az egyiken áthaladtunk, a másiknál pedig a hongkongi Disneyland található. El sem lehet téveszteni az utat. :-D A városba visszaérve ismét kis sétára vetemedtem: a múltkori találat okán keresgéltem picit és további 3 modell boltot találtam az előzőtől nem nagy távolságokra. Az egyik hely vasárnap zárva volt. Egy másiknak a földszintje makettbolt és az emeleten van a vasútmodell részleg. Ezen a helyen jóval kisebb a kínálat és úgy tűnt, inkább az amerikai vasutak modelljeit árulják. A harmadik hely pedig csak makettbolt volt.

img_20170806_174333.jpgSéta közben egy régi tűzoltóautót is találtam kiállítva az egyik utcasarkon, csak sajnos a rossz elhelyezés miatt lehetetlen jól lefotózni az egész kocsit

img_20170806_174441.jpg

img_20170806_174621.jpgA középső lámpa alatt a "völgyben" láható egy építmény. Na, az a Victoria Peak kilátó...

A 17:45-ös hajót esélytelen volt elérni, így helyből a másik kikötő felé vettem az irányt. A pénztárban tábla fogadott: a 19:30-asra minden jegy elkelt, a 20:30-ason az első osztályon még van hely, de van egy extra járat 21:00-kor is... Látszott, hogy nem először csinálják, mert a papíron már látszottak a használat nyomai... Az időmbe belefért, így a 21:00-ásra vettem jegyet, az időt meg eltöltöttem a mekiben... :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr5812740408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása