avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Nemzetközi gasztro fesztivál

2016. október 12. - mrattilamennichina

A nagy kínai nemzeti ünnep első napjának estéjén kilátogattam a Yuanmíng parkba - tudjátok, ez az a szép park a hotel közelében. Na nem azért, mert valami programra voltam kíváncsi, vagy randim lett volna, csak sétálni akartam. Odaérve jöttem rá, hogy nemzeti ünnepen mindenki kimozdul otthonról. Vagy a közelbe, vagy távolra, de ilyenkor gombostűt nem lehet leejteni. Túl sokat nem is mászkáltam, viszont észrevettem a nemzetközi gasztro fesztivált. A befelé vezető szőnyeg természetesen vörös, bent a placcon ellenben kék alapon fehér csillagok, mint az USA zászló sarkában. A kínálatot végig nézve világossá vált számomra, hogy a nemzetköziség Dél-Ázsiával kimerül. Volt indiai, maláj, thai, koreai és természetesen kínai konyha is. Készítettem képeket (a minőségért előre is bocs!), majd beszéljenek azok - kóstolni csak az egyiket kóstoltam, mert a fesztiválokon természetesen itt is a vásárlók kifosztása a cél.

img_20161001_191504.jpg

img_20161001_185052.jpg
Indul a búcsúi hangulat
img_20161001_190336.jpg
Frissen facsart mangó
img_20161001_190623.jpg
img_20161001_190641.jpg
Az indiaiak valami rétesszerű tésztát nyújtottak A3 papír méretre, azt kenték meg gyümölccsel, majd hajtották össze és dobták a sütő lapra. Egy-egy ilyen adag 20RMB...

A koreaiak az étteremből megismert sütőspaknis módszerrel sütögettek. Itt a srác először tojást ütött a sütőlapra, majd pakolta meg némi hússal, egy rakás zöldséggel s végül körbe öntötte valami híg tészta masszával. Amikor megsűlt, akkor összecsomagolta, átfordította és tovább sütötte a másik felét a sarokban, s közben nekiállt a következő adagnak.

img_20161001_191343.jpg

A többi étel már nem volt ennyire egyértlemű, hogy melyik konyha specialitása, mert valami hasonlóval itt is találkozni: a pálcikára fűzött húsokkal, a felnyársalt polipokkal, a sűlt rákokkkal.

img_20161001_191224.jpg

img_20161001_190710.jpg

img_20161001_191334.jpg

Amit viszont nem láttam eddig és kíváncsivá tett: egy mélyedésekkel teli tálcába valami tésztát folyattak, egy kevés sülés után belenyomták a garnélát, majd fürj tojást pattintottak rá. Amikor a tojás fehérjéje kezdett színt kapni, akkor fordított rajta egyet a csaj és sütötte tovább. 5 db került 20RMB-be, de meg kellett kóstolnom. Némi fűszert szórtak rá és egy kis szószt öntöttek hozzá. Állagra a garnéla ugye adta a húsosságot, a tészta és a tojás együttese viszont egy lágyra sütött omlettre emlékeztetett. Izre kellemes, enyhén fűszeres étel, átüt a tükörtojás íze, bár én sót még tettem volna hozzá, hogy igazán kerek legyen a történet.

img_20161001_190359.jpg

img_20161001_192221.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr711777215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása