avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Citromos garnéla

2017. február 03. - mrattilamennichina

Kínában a legkülönfélébb ételekkel találkozhat az ember, a szárazföld és a vízek élőlényeiből egyaránt készül reggeli-ebéd-vacsora. Itt, a tenger közelében nem nehéz hozzájutni olyan alapanyagokhoz sem, ami otthon nehezen vagy arany áron szerezhető be. Kagylót, rákot otthon csak egyszer ettem kóstolóba, csigát meg egyszer sem. Itt mindegyikből jutott többször is. Garnéla szinte minden éttermi vagy nagyobb társaságban fogyasztott étkezéskor volt az asztalon.

Az előbbiek közül a garnéla az, aminek otthon is neki állnék - és tegnap el jött az idő. Régebben is terveztem, de az élő garnélával nem akartam vacakolni, a csomagolt pucolt-fagyasztott pedig túl sok lett volna egy magamnak egy étkezésre - a hűtő fagyasztó részét meg nem üzemeltem be. Most viszont találtam kimért pucolt-fagyasztottat is, így gyors recept keresés után megvettem a még hiányzó hozzávalókat: a citromot és az olivaolajat. Nem terveztem túl variálni, és az eredeti receptből kihagytam a petrezselymet, mert az itteninek az íze nagyon nem jön be. Valamint az ajánlott pirítós is feledésbe merült, mert nincs kenyérpirítóm. :-(

A garnélát langyos vízben megmostam majd hagytam lecsöpögni a vizet. Közben 2 fej fokhagymát pucoltam, ezt borssal és kevés sóval a recept által ajánlott 2 evőkanál olivaolajhoz adtam. Aztán kipótoltam, mert szerintem az az olaj kevés volt. Összekevertem a garnélával majd az egészet vékonyan meglocsoltam friss citrom lével. 1 órát hagytam állni, s közben egyszer egyesével megforgattam őket, hogy rendesen átjárja őket az ízvilág.

img_20170201_201244.jpg

Ezután a wok-ban vajat olvasztottam és beleöntöttem őket sűlni. Egy gondom volt: mikor lesz jó a garnéla? Ha keveset sütöm nyers marad, ha sokat, akkor túl kemény lesz. Ha még élő és úgy kezdem sütni, akkor a szürkés színe szép rózsaszínre vált amikor elkészült. De ez elősütött, hogy pucolni lehessen, így a színe is helyből rózsaszínes... Végül az egyik receptben olvasottak adták a támpontot: amikor közel gyűrű alakúra összegömbölyödött a hús, akkor zártam el a gázt.

img_20170201_211625.jpg

Körítésnek sok választási lehetőségem nem volt. Látszik, hogy újévi készülődés volt és szabadságolások vannak még mindig: a boltok polcai rendesen le vannak harcolva, a zöldséges, gyümölcsös pultban alig van választék, ugyan úgy, ahogy a többi kvázi napi fogyasztási cikk területen is. (31-én este, az ünnepségsorozat utolsó napjának estélyén például a bankautomatákban sem találtam pénzt, amit felvehetnék...) Tehát leharcolt áruházi polcok: maradt a kínai kel. Nincs vele gond, szeretem, de unalmas mindig csak kínai keles vacsora képeket posztolni. :-D

img_20170201_213127.jpg

Isteni lett! Kicsit kevésnek tűnhet, de egy szelet (pirítós helyett natúr) kenyérrel pont elég volt vacsorára. WeChat-en is posztoltam - Xiaomin már bejelentkezett, hogy akkor ezt is megkóstolná. :-) Már 2 vacsora függ a levegőben, mert a sör-virsli parti iránt is érdeklődött... :-) És akkor pörköltet még nem is csináltam. Ha az is bejön neki, akkor maradok és éttermet nyitok... :-P

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr8912176014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása