avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

EB kártya

2017. március 14. - mrattilamennichina

Megérkezett az esős évszak. Éghajlatunk párás szubtrópusi a kelet-ázsiai monszun által befolyásolva és a Dél-kínai tenger által mérsékelve. Ez annyit tesz, hogy napok óta konstans 99% a páratartalom, az eső néha szitál, néha szakad, mindezt pár percig-pár tíz percig. A napot 3 napja nem láttuk, a hőmérséklet ennek ellenére ez idő alatt a napközbeni 18-ról reggeli 21 fokra emelkedett. A hónap végén még van rá esély, hogy fázni fogunk, de most már érezhetően közeledik a füllesztő meleg...

Tegnap délután nem dolgoztam. 2-kor elmentünk Stefanie-val és Maryam-mal átvenni a bankba az egészségbiztosítási kártyát. Igen, ez egy bankkártya, amire havonta érkezik a pénz, ebből vehetek gyógyszert, ezzel fizethetem az orvost. Szerintem ez a megoldás jobb, mint otthon, mert így legalább az egészségügybe kerül a pénz... A kártya névre szóló és fényképes. Január elején kérték az útlevelet, hogy a kártyát meg tudják igényelni. Pár nap múlva visszakaptuk azzal a megjegyzéssel, hogy egy hónap múlva kész a kártya, akkor újra kell az útlevél az átvételhez. Most már március van, szóval az egyből 2 hónap lett... Pénteken szólt Stefanie, hogy akkor a hétfő be van célozva az átvételre, de úgy készüljünk, hogy akár az egész délután is rámehet.

14:00-kor fogtam a táskámat és elindultam a HR-re. Nem siettem, mert tudtam, hogy Maryam úgyis késni fog. Így legyen ötösöm a lottón! 14:02-kor érkeztem, Stefanie már készülődött. 14:04-kor rákérdeztem Maryam-ra, hogy jön-e, 14:06-kor befutott. Elmesélte mennyi munkája van, hogy amíg délben mindenki alszik ő dolgozik. Hát, ha olyan tempóban, mint ahogy megy, akkor nem is csodálom. A banknál a kocsitól az ügyféltérig azon a 30m-en Stefanie-val 2x néztünk vissza, hogy megvan-e még, nem veszett-e el...

img_20170313_151417copy.jpg

A belvárosba kellett menni, nem messze Gongbei-től. 45 perc alatt oda is értünk, köszönhetően az utolsó 2 km-en jelentkező dugónak. Egy nagyobb bankfiók, 20m átmérőjű ügyféltérrel. Igen, átmérő, mert köralakú az elrendezés, a fal mellett körben az ügyintézők, középen pedig az ügyfelek foglalhatnak helyet. A mennyezeten hatalmas kristály lámpa, a kör közepén mini kiállítás... A korábbi bankos akcióknál 1-1,5 órát kellett várni, de most egyből sorra kerültünk. Előbb Maryam, aki a "Kérem az útlevelét!" kérésre kérdéssel válaszolt: "Az újat vagy a régit?" 8-O A régit kérték. 10 perc alatt megvan a művelet: adat egyeztetés, jelszó kérés, újabb adat egyeztetés, aláírás, fénykép, újabb aláírás. És angolul beszélő ügyintéző... Amikor odaültem az ablakhoz, akkor úgy gondoltam, hogy 4-re vissza is érünk a cégbe, lesz időm befejezni pár dolgot. Aham, csak arra nem gondoltam, hogy Maryam új útlevele miatt még bő 1 órát ott dekkolunk, mert mindent újra le kell zongorázni, újra igényelni a kártyát, stb... Nem igaz, hogy január elején nem tudta, hogy útlevelet fog cserélni?! Nem igaz, hogy nem jutott eszébe, hogy esetleg az új útlevelét leadja a személyügyön, hogy az egészségbiztosítási kártya igényélését módosíthassák, ha szükséges?! Pedig egy olyan nyugodt nap lehetett volna.... Egy előnye volt a húzásának: 5-kor már otthon voltam, mert abban mindannyian megegyeztünk, hogy kb. 5 percet dolgoznánk, ha visszamennénk és újra utazhatnák vissza ugyan azon az útvonalon és ennek az időpocsékolásnak nincs értelme. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr7912336413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása