avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Virtuális valóság

2017. július 20. - mrattilamennichina

Azt már korábban írtam, hogy a közeli plázában mindig van valami nagyobb activity, néha több hétvégén át tartó téma köré épülnek a rendezvények (pl. a múltkori lufiból alkotott mesefigurák), néha csak egy-egy hétvégére lesz valami rendezvény helyszíne a két központi placc (ilyen volt pl. a szeptemberi szíházi előadás promóciója). Nem rég festmény árverés helyszíne volt a pláza, most valami közlekedéssel kapcsolatos rendezvény volt (pontosan nem tudom, mert csak a plakátot láttam, érdemi nem történt, amikor arra jártam). Most pedig a Tesla elektromos autóit promózzák ezerrel (nem mintha nem lenne már most is minden 3. kocsi elektromos itt Zhuhai-ban...).

img_20170716_165630.jpg

img_20170716_182452.jpg

img_20170716_182839.jpg

Egy pár hete már az egyik "sarokban" el van dugva a virtuális valóság birodalma, ahol 100, 200 és 500 RMB-ért (kb. 4-8-20000 Ft, attól függően, hogy hányféle játékot akarsz kipróbálni) pár percre kipróbálhatod, hogy mit rejteget a jövő a számítógépes játékok piacán. Nincs monitor (csak a közönség számára), csupán a szemüveget kell feltenned a fejedre és már indulhat is a móka: 1. harcolhatsz egy tér közepén állva a rád támadókkal, vagy 2. beülhetsz a székbe és hullámvasutazhatsz, repülőszimulátorozhatsz vagy épp a rémségek kastélyában utazhatsz végig, vagy 3. beülsz a kormány mögé és a világ különböző versenypályáin próbálhatod ki magad. Őszintén szólva kicsit sokallom érte a pénzt, de mivel a lemaradásunkat látva Magyarországra csak évek múlva fog megérkezni a technika a nagyközönség számára, ezért mégis a próba mellett döntöttem. :-)

img_20170423_122231.jpgA kissrác tolja a versenyt (és közben szemüveget igazít)

img_20170423_122309.jpgŐ a zombik ellen harcol

img_20170423_122453.jpgŐk a rémségek birodalmában hullámvasutaznak

img_20170423_122351.jpgA választék egy része...

Régen vezettem, pláne régen játszottam autós játékot számítógéppel, így azt szerettem volna kipróbálni. Be is fizettem a 100 RMB-t, amiért kaptam egy kis kártyát, ami 2 játékra jogosított fel - vicces, mert a plakáton 3-t hirdetnek ehhez az összeghez, de gondoltam, majd reklamálok később, előbb játszunk! Be is ültem, fejemre került a szemüveg, elindította a srác a játékot és már száguldhattam is. Force-feedback-es kormányt már 20 éve is lehetett venni, ez nem olyan nagy dolog. De azt már nem éled át otthon a gép előtt, hogy mozog az ülés alattad gyorsításkor, lassításkor, kanyarodáskor, ütközéskor. S mivel a fejeden van a szemüveg és annak a pozícióját figyelik a szenzorok, ezért ha fordítod a fejed, akkor a szemüvegben a kép is annak megfelelően változik, ergo hátra is tudsz nézni, hogy mi zajlik mögötted. Csupán egy dolog zavart: könnyen párásodott a lencse... Az első futam az ismerkedésé volt, a második a versenyzésé. :-)

img_20170716_173451.jpgRajtra készen... :-D

A második játékot befejezve a srác mondta, hogy ajándékként még egy másik játékot is kipróbálhatok - így lett 3 a három. :-P Ki is választottam azt, amiben egy mesefigura motoroztat végig egy sziklás-rajzfilm városos helyen. Korábban láttam belőle egy kis részletet, és abból azt hittem, hogy Jar-jar motoroztat a kanyonban, ahol a gyerek Anakin Skywalker versenyzett. Hát nem, de a figura tényleg hasonlított. Be is ültem a székbe, fejemre a szemüveg, és indult a móka. A probléma csak az volt, hogy nem azt a "játékot" indították el, így egy vidámparki hintáztató cucc ülésében találtam magam... :-P Ha valamit nem bírok, az a búcsúban a ringlis... Na, ez hasonló feeling... Viszont van egy tanulság: minden a fejben dől el! A gyomrod nem az erőhatásoktól kavarodik fel, hanem a fülben lévő egyensúlyszerv és a szem által alkotott kép együttesen befolyásolják az állapotodat. Én is így voltam. Az ülés ránt egyet rajtad, mintha tényleg ott ülnél és hatnának rád az erők, a szemed meg látja a képet és összeáll a képlet: "Bakker, te 50m magason vagy és erőteljesen zuhansz!" - és felkavarodik a gyomrod.

img_20170423_122555.jpgŐk itt épp azt élik át, mint én: fejjel lefelé zuhannak - és bár még jól láthatóak a pixelek a szemüvegben, mégis elhiszed, mert az egész technika annyira új, hogy az agyad még nem szokta meg és nem tudja eldönteni, minek higyjen...

A végén ki akartam szállni, de a srác nem engedett és jelezte, hogy akkor jön a helyes "játék" (a 4.). A Jar-jar-utánzattal motoroztunk egyet... Igen ám, de a vidámparkban csak előre-hátra mozgott a szék, itt viszont már volt oldalirányú erőhatás is, és kíméletlenül elránt oldalra, ha egy hirtelen 90 fokos fordulatot kell tenni egy eléd zuhanó szikla miatt... Nem volt vészes csak váratlan, ahogy a fejem koppant oldalt az ülésben. Kiszállva gyorsan csináltam még pár képet, aztán kimentem a plázából leülni a szabad levegőn, mert a fejem nyomott és állandó büföghetnékem támadt (a tipikus ringlis "betegségem"). Szerencsére Vuk nem került elő és a rossz közérzetet néhány deci víz megoldotta.

Durva, hogy egy egész vidámparkot kipróbálhatsz úgy, hogy fel sem keltél egy székből, de a végén az az érzésed, hogy tényleg élőben a helyszínen végigcsináltad az egészet... Helló 21. század! :-D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr1712566389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása