avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Érkezés Zhuhai-ba

2016. szeptember 01. - mrattilamennichina

Az éjszaka folyamán több részletben aludtam pár órát, de összességében nem voltam fáradt. Hajnal 6-kor meg is indultam nézelődni.

kepek_004.jpgA kép jobb szélén a reptér épületének sarka, lent a busz pályaudvar egy része, hátul Hongkong hegyei

Sétáltam picit, majd bevonatoztam Hongkong belvárosába a komphoz, mivel a reptéri kompra nem lehet felszállni, ha elhagytad a tranzitot. A vonatút maga kb. 25 perc, szép modern motorvonattal, ami 110 km/h órával repít a belváros felé és útközben csak 2 helyen áll meg.

dsc_2863.JPG"Ülünk a vonaton, ülünk a vonaton, ülünk a vonaton és kész"

Hongkong. Több tíz emeletes épületek mindenhol. A belvárosban az utca szintjétől eltérő függő folyosókon is lehet közlekedni és ha nem a közelben van épp dolgod, akkor érdemes is használni, mert sokkal gyorsabban eljutsz a célodhoz, mint utca szinten. Végre láthattam a nevezetes hongkongi emeletes villamost is, amiről eddig csak olvastam és néhány képet láttam csak.

dsc_2864.JPGFelhőkarcoló

dsc_2865.JPGSzimplán épületek - a kép alján balról a fehér csík az egyik függő folyosó teteje

kepek_014.jpg

kepek_036.jpg

kepek_040.jpg

kepek_042.jpgEgy merőleges utcában - jobb oldalt az egyik függő folyosó látszik

kepek_020.jpgÉs akkor az emeletes villamosok, és egy emeletes busz. Tömegközlekedés? Csak emeletes...

kepek_022.jpgEmeletes villamos megint. Igen, igen, bal oldali közlekedés van.

kepek_032.jpgEmeletes villamos, újabb 2 színben. :-)

Ezután megkerestem a kompot, ami nem volt nehéz, miután ki volt táblázva az útirány a függő folyosón. A 10:30-as járatot el is értem, majd egy 1 órás hajóút után megérkeztem Zhuhai-ba. Gyors taxi keresés, és irány a hotel. Arra a februári látogatáskor rájöttem, hogy az angol nevük alapján nem tudják belőni a helyet a kínaiak többsége, de hogy a kínai név is mintha kínaiul lenne (szóvicc, ha-ha-ha) - szóval taxisom egy csomót telefonált, mire rájött, hogy hova kell vigyen. Én nagyjából tudtam, szerencsére nem kevergett a városban.

A hotelbe a becsekkolás hamar megvolt, a szoba elfoglalása után tusoltam egy jót és aludtam 2 órát.

Ébredés után elindultam felfedezni a környéket - a hotel környéke csupa márkás bolt. Kb. mint egy outlet center csak kisebb méretben. A Subway-ben betoltam egy szendvicset és elindultam a tágabb környezet felfedezésére. Kb. 5 perc sétára van egy nagy park klasszik kínai templommal. Mindig szerettem volna megnézni egy ilyet.

dsc_2870.JPGKlasszik templom - telefonos fotó enyhe szürkületben

dsc_2873.JPGKlasszik templom - telefonos fotó enyhe szürkületben

Mivel sötétedett, így csak nagy vonalakban néztem meg, de ha lesz egy kicsit jobb idő, akkor újra meglátogatom a helyet és lesznek normális fotók.

Visszafelé találtam egy péksüteményest, itt vettem valami fánkszerűséget vacsira. Meg Bai-t. A fánkszerű cucc jó volt, a Bai meg lekísérte biztos ami biztos alapon. :-)

Ezután már csak az alvás jött.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr9211670206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása