avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Qi'ao

2016. szeptember 27. - mrattilamennichina

A hétvégén Maryam megkérdezte, hogy mennyire fedeztem fel a környéket? Mondta, hogy a közelben van valahol valami szép kis park. Arra gondolt, amiről én korábban már beszámoltam, így egy másik helyet javasolt.

Az úti cél Qi'ao szigete. A kikötőbe akart menni, de utánanéztem, és felvilágosítottam, hogy tőlünk nem messze északra, de a szárazföld közelében van, híd vezet rá. Ezért aztán a taxis utazást választotta. Kb. 30 km, 92 RMB-ért fél óra alatt kivitt minket a taxi. Egy főre 2000 Ft, de én akkor is sokalltam.

q000.JPGA szigetre vezető út - fényképek a poszt végén

A szigetre érve néztünk nagyot, mert igazi turista paradicsomnak írták, mi meg álltunk a semmi közepén. Fejenként 10 RMB-ért bicajt béreltünk és elindultunk felfedezni a szigetet. Egy aranyos kis falucskára bukkantunk, szebb és (európai szemmel) kevésbé szebb részekkel, vallási szentélyekkel, igazi kikötői piaccal, s kis kiállítással az elmúlt 1-200 évről (természetesen a politikai rendszer dicsőítése közepette). Maryam-ot teljesen meglepte és hatalmas élmény volt neki Mao, Sztálin, a vörös csillag, a sarló-kalapács - mindaz, amit ő csak a történelemkönyvekből ismert. (Oké, hogy Kína a világ közepe és máig a kommunizmus fellegvára, de ezt napi szinten nem nagyon érezni. Kikötőben látod a hajókon a vörös zászlót, állami szervek intézményeinél látod a vörös zászlót, a Facebook-ot és a Google-t nem éred el, de amúgy nem érzed, hogy körülötted milyen a politikai rendszer.)
Zárójel bezárva, induljunk tovább a szigeten! Szerencse, hogy készültem otthon offline térképpel, mert a helyiektől kapott rajzokkal nem jutottunk volna sehova... A faluból egy széles betonút vezetett a sziget belseje felé. Nem tudtuk mi lesz a végén, de mentünk. Az út egy hatalmas kerékpár tárolóban végződött. Innen gyalog lehetett tovább menni. Balra egy rövid út vezetett egy pici "kikötőbe", illetve mellette az "ős"bozótosba. Amíg tartott az út mi is elmentünk. Aztán visszafordultunk a jobbra vezető útra. Ez egy mocsárra épített mólórendszerre vezetett, ahol bemutatták a hely élővilágát. Nyugalom volt és tiszta levegő. Helyenként gyerekek ültek a móló szélén és madzagot lógattak: tarisznyarákra vadásztak. Az egyik kissrác már egy egész kis vödörre valót gyűjtött. Mutattam is Maryam-nak, mire ő közölte, hogy jó lesz megenni. Ezeket a 2-3 cm átmérőjű jószágokat? Egy értelmes falat hús nincs rajtuk... De felvilágosított, hogy leves lesz belőlük. Hát, ha annyira akarják...
Nem tudom, de legalább 2 órát elbarangoltunk itt, majd elindultunk a tengerpart felé. Bár ne tettük volna... Szép hely lehetne, de ide hordja ki a szemetét a tenger: mindenféle műanyag vackot. Mivel szépen a délutánban jártunk, így visszatértünk a faluba. Mivel taxit nem láttunk, így az egyetlen buszt vettük célba. Fejenként 2 RMB-ért kivitt minket a szigetről a közeli városba, ahonnan további 2 RMB volt az út Zhuhai-ba. Mivel Maryam-nak elege volt a bő 1 óra buszozásból, így innen taxival mentünk tovább. Ez 20 RMB volt, így a haza út fejenként 14 RMB-ből megvolt. Ugye, hogy sok a 46 RMB az oda útra?
"Te, figyelj! Valami sápadtarcú mászkál a környéken..." :-D
Szentély
A rendszert éltető kiállítás bejárata
Sarló és kalapács
Falusi kávéház
Kapu a piacra - innen jöttünk
Halpiac - szárított halak tömkelege
Egy másik szentély - a piac szélén
Kár, hogy az a műszem elrontja az egészet
Harcos népünk győzni fog!
Úton a mocsárba
Belőle leves lesz...
Kis szavanna feeling a tengerpartra menet
Kíváncsi voltam hol bukkanik fel Ace Ventura... :-D
Banana tree
Tridem
Maryam és a kölkök - úgy néztek minket, mintha mesebeli lények lennénk... :-D

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.