avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Az elmúlt 2 nap dióhéjban

2016. október 13. - mrattilamennichina

Bővült a család. Még mielőtt a rokonok szívrohamban lefordulnak a székről szólok, hogy nem kínai lány van a dologban. :-D Csupán a Kínában dolgozó magyarok családja bővült egy Szombathelyről ide költöző kollégával. Lassan 2 hete, hogy ő is megérkezett (nála loptam a hotelben a netet a facebook hozzáféréshez), de csak tegnap előtt lett biztos, hogy melyik albérletbe költözik. Egy környéken vagyunk Maryammal és Jasperrel, így várható volt, hogy neki is a közelben lesz az albérlete - de hogy ennyire? Egy emelettel lakik feljebb, mint én. :-D

Tegnap előtt munka után már velünk jött haza, lepakoltunk és elindultunk venni néhány cuccot. A pláza mögötti piacos placcra mentünk, mert olcsóbbnak gondoltam, mint a teszkót. A gondolatom be is jött, kb. harmad annyiból megúszta a párna-takaró-stb. vásárlását, mint én. Persze, nekem is egyből kellett, de a srácok inkább a teszkóba vittek mint ide... Hogy azért, mert nem tudták mi van ott, vagy mert lusták voltak, nem tudom. Mondjuk többször észre vettem, hogy a bejáratott utat/megoldást választják a felfedezés helyett...

Igaz, a piacos bevásárló körút kicsit öncélú is volt, mert fülhallgatót akartam venni. A még régebben vett 300Ft-os kis cucc otthon elegendő volt arra, amire nekem néha kellett, itt viszont reggel a kocsiban eléggé behallatszott az alapzaj és nem volt már hangerő tartalék, így elhatároztam, hogy 50 RMB-t hajlandó vagyok rászánni. Bementünk a piac szélén a Xiaomi boltba (a telefont is itt vettem), s a nekem legszimpatikusabbnak megkérdeztem az árát: 35 RMB. Oké, mennyi a többi? 29-től 79-ig minden volt, de a kinézetre és praktikusságra vonatkozó elvárásaimhoz ez passzolt a leginkább. A 35 RMB nem is sok, de próbáljuk meg, 30-ért odaadja-e! És odaadta. 1250Ft. Otthon kipróbáltam, és veszett jól szól - a másikhoz képest biztos. A teszt zenéimben szépen visszajöttek a mélyek és a magasak is, olyan érzés volt, mintha éppen fesztiváloznék. Tuti van ennél jobb is drágábban, de az ár-érték arányban (bármit veszel, ez a legfontosabb tényező!) ez most veri a mezőnyt. :-)

Tegnap a környékbeli kajáldás részeket mutattam meg a kollégának és 15 RMB-ért sikerült egy normális adag húsos-gombás dumplingot enni. A helyet még Maryam ajánlotta anno, de mindig zárva volt, amikor arra mentünk (összesen 2x). Most viszont nyitva volt, és nem csak az ára kedvező, de angolul is ki van írva az étlap, így tudom, hogy nem villanyoszlop-kisszék-sátortábor a vacsorám, hanem pl. kukoricás-csirkés dumpling. :-D

S ha már Maryam, akkor helyre tenném a dolgokat, mert az utóbbi időben volt pár olyan visszacsatolás, amiből számomra az derült ki, hogy nem láttok tisztán. Tehát: Maryam nem a barátnőm és egyéb hasonló érdekeltség sem áll fent. Ami a közös pont, hogy ő is a világ másik végéről (Marokkóból) jött és én is, igazából egyikünknek sincs itt senkije, s a kollégákon kivül szinte senkit nem ismerünk. Ezért adta magát a néhány közös program. Valamint a hétvégén rájöttem a másik tényezőre is. Pénteken este írt, hogy másnap Hongkongba indul, a kikötőből milyen metróval kell menjen a belvárosig? Ilyen kérdést: a kikötő a belvárosban van... Irtam neki, hogy van egy térképem, elviszem neki, 10 perc múlva a felvételi pontnál találkozzunk. Elmutogattam neki a dolgokat, s beszélgetés közben kiderült: ideges, mert még soha életében nem volt így egyedül sehol. Persze, a repülőre felült egyedül, de a reptéren mindig várta valaki, aki megmutogatta neki a dolgokat. Tehát azért akart velem kirándulni, mert a kollégákat már nem merte megkérni, egyedül meg félt nekivágni az ismeretlennek... Mondjuk nekem mindegy, mert amúgy is mentem volna valamerre... Hongkongról nem mesélt, így nem tudom miként sikerült az első önálló kirándulása, de még jön dolgozni, tehát túlélte. :-D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr2711801215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása