avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Söröző

2017. január 25. - mrattilamennichina

A robot verseny és a borozás, illetve az alkoholok áttekintése után maradjunk még picit ezen a vonalon. :-)

Elsőként tekintsünk vissza a robot versenyre. Sikerült szereznem egy videót és abból kivágni a fontosabb mozzanatokat:

megnez.jpg"Lássuk mi ez?!"

nyit_copy.jpgA nyitás - 6-9. képen látható a repülő kupak

ont_copy.jpgÉs az öntés

A versenynek volt egy érdekesebb hozadéka is. A kínaiaknak van szavuk a napszaknak megfelelő és az általános köszönésre is, de észrevételem szerint ritkán használják. Amióta itt vagyok a lépcsőházban lakók talán 5x köszöntek (vissza). A céges kisbuszban 6-an utazunk, plusz a sofőr, de rájuk sem volt jellemző a köszönés. Reggel még csak-csak, de este búcsúzáskor abszolút nem - mostanra viszont megneveltük őket Tamással és már este is köszönnek. A kollégák sem üdvözlik egymást, csak nagy ritkán köszönnek vissza, az is gyakran kimerül egy biccentésben. Mi négyen, akik egy asztal blokkban ülünk, azért jóval gyakrabban köszönünk. A robot verseny viszont változást hozott: azt vettem észre, hogy köszönnek nekem a kollégák. Na nem mind, de nem csak az a 2, aki időnként szokott... :-D Olyan érzés, mintha a sörnyitó robottal előljárójukká léptem volna elő. :-D

És akkor jöjjön a sör: ha Kína és sör, akkor a Tsingtao jut az emberek eszébe. Én is ezt ittam az első időkben. Aztán megkóstoltam még 2-3 másik kínai márkát is, mígnem felfedeztük a helyi sörgyár termékét is, a Haizhu-t. 4 féle változattal találkozhatunk a boltok polcain, mindegyikből vettem is megkóstolni, de nagyon nem vettem észre különbséget ízben. Talán az arany címkés fehér üveges picit keserűbb. A címkén a feliratok egy kivétellel nem adnak támpontot, egyedül az alkohol (3,3-4,1%) tartalomban van eltérés. Az egy kivétel a fehér üveges, fehér címkés Haizhu: ő képvisel jobb minőséget a címke szerint. Kérdeztem a kollégákat mi a különbség, mégiscsak jobban értik az írást, de ők is csak ennyit tudtak mondani. A versenyre is tudatosan a minőséget képviselő sört vittem: jó minőségű sör, jó minőségű megoldás. :-P :-D

img_20161218_223852.jpg

img_20161107_202024.jpg

img_20170118_003251.jpg

A Tsingtao, Haizhu és a megkóstolt másik két fajta sör mellett van még nekik egy rakással, de persze a barna sörük össze sem hasonlítható az Európában ismerttel. A kínai nedükön kívül természetesen szép számmal és arany áron a világ minden tájáról származó sört is lehet venni, de szerintem nem annyival jobbak, mint amennyivel drágábbak, így maradok a kínaiaknál. :-)

A múlt héten egyik este bontottam egy üveggel, kis korsóba töltöttem és a versenyre készülés jegyében megosztottam róluk a képet. Erre Tendy írt, hogy nézzek bele a kupakba, hátha nyertem. Én meg belenéztem és elküldtem neki a fotót. Jött is a válasz, hogy nyertem egy újabb üveggel. :-D A következőt felajánlottam neki a tippért. A következő a versenyen kinyitott üveg volt - duplán nyertes. :-D Aztán az arany címkés fehér üvegessel nyertem 8 RMB-t (ez kb. 2 üveg sör ára), egy másikban pedig 1-et fizet 2-t kap feliratot találtam. Hatékony volt ez a sörnyitós projekt. :-D

img_20170116_230245.jpgEgy nyertes kupak

És ha már sör, akkor mi jöhet még? Igen, sör-virsli party. :-D Vasárnap este a teszkóban virslit kínálgattak - gondoltam megkósolom: abba a vékony szeletbe nem halok bele, ha édes, ha meg nem édes, akkor főnyeremény! És nem volt édes. :-) Tegnap este a boltban járva betévedtem a feldolgozott húsáruk sorába és megkívántam a virslit. És akkor jöttem rá, hogy nagy örömömben vasárnap nem jegyeztem meg a címkét... Valamiért a zöld címke rémlett, talán csak a kínáló csaj zöld köténye miatt, de megpróbáltam. Haza vittem és kibontáskor már éreztem az otthoni virsli illatát (vagy legalábbis ahhoz nagyon hasonlót).

És ha már sör, akkor mi jöhet még? Igen, sör-virsli party. :-D Vasárnap este a teszkóban virslit kínálgattak - gondoltam megkósolom: abba a vékony szeletbe nem halok bele, ha édes, ha meg nem édes, akkor főnyeremény! És nem volt édes. :-) Tegnap este a boltban járva betévedtem a feldolgozott húsáruk sorába és megkívántam a virslit. Akkor jöttem rá, hogy nagy örömömben vasárnap nem jegyeztem meg a csomagolás címkéjét... Valamiért a zöld címke rémlett, talán csak a kínáló csaj zöld köténye miatt, de megpróbáltam. Haza vittem és kibontáskor már éreztem az otthoni virsli illatát (vagy legalábbis ahhoz nagyon hasonlót). Főzés közben sört bontottam, korsócskába töltöttem és az elkészült vacsora fotóját elküldtem Xiaomin-nek.

img_20170124_200532.jpgSör-virsli parti :-D

Erre ő: "Sok-sok sonka!" 8-O
"Nem sonka: virsli, de nevezhetjük kolbásznak is... Ha alkohol, akkor minden bor? Ha húsáru, akkor minden sonka?!?" De nem szóltam.
Aztán kb. 5 perc múlva észre vette a képen a sört is. :-D
Újabb 5 perc múlva: "Sör-kolbász party!"
Aham... Ezek szerint még sem sonka minden húsáru. :-)
Újabb 5 perc: "Kedvelem a sör-virsli partidat." :-DD Kell ennél több? :-D
Később azért megkérdezte, hogy az egész üveg sört megittam-e? Csodálkoztam, és közöltem, hogy igen. Erre az után érdeklődött, hogy nem szédülök-e, mert ő egy üveg után már igen. :-) Hát igen... Ő tipikus ázsiai, akinek nem szabad sokat inni, mert a szervezetükben kevés van az alkohol lebontó enzimekből, így nagyon hamar megárt nekik és a hatás is tovább tart...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr2012132155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása