avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Van új a hal alatt

2016. szeptember 22. - mrattilamennichina

Új nap, új poszt. A mai mi kerül az asztalra rovat különleges abból a szempontból, hogy ma nem hideg, hanem meleg ételről lesz benne szó. Ahogy arról már beszámoltam, tegnap előtt lett gázom, így tegnap ismét az anyagi romlásba hajtottam magam: vettem egy wokot, vágódeszkát, késeket, olajat, szójaszószt, fűszereket - na meg egy szép darab halat. Hogy a hal milyen fajta nem tudom, de valami tengeri, az biztos és viszonylag drágán, 65 RMB-ért mérték kilóját, de nem baj, mert étteremben úgy is drágább lett volna...

img_20160921_203727.jpgAz új wokom, a vágódeszka, a kések, a hal és a hozzávalók

Ahogy én csináltam: Első lépésként a halat egy kis olajban elő kell sütni, majd a halat félretenni. A maradék olajba beleteszel egy kis gyömbért, aztán jöhet a fokhagyma, bors és egy kevés vöröshagyma. Némi sülés után hozzáöntöd a szójaszószt, a vizet és egy kevés sót dobsz még hozzá. Amikor elkezd forrni, akkor mehet bele a hal és időnkénti forgatás mellett addig főzöd, ami már csak egy kis szósz marad alatta. Ekkor a halat kiveszed és mehet bele a felkarikázott vöröshagyma, ízlés szerint átsütve. Hogy miből mennyit használtam ne kérdezd - érzésre ment, mint mindig. Vizből sem kell sok, elég ha végül kb. a hal feléig ér, úgyis forgatni kell közben a halat. Eredetileg az elkészült halat evés közben falatonként fűszeres szójaszószba kellene mártogatni, de én most előre bevagdaltam és lesóztam a halat, így a szósz is elmaradt evés közben.

És akkor most lássuk a medvét - őőőő, akarom mondani a halat:

img_20160921_211351.jpg
Az elkészül hal és a párolt hagyma - stílszerűen pálcikával

Így a tányéron látom, hogy némi zölddel fel lehetne dobni a képet... Na de ez most ilyen lett. Ízre finom, bár a hagyma nem az a könnyfakasztó fajta, ezért kissé édes ízt kölcsönöz az ételnek - legközelebb több chilli, bors és fokhagyma kerül bele...
Ha már kínai kaját csináltam, akkor stílszerűen pálcikával ettem meg. Már közel olyan természetes használni, mintha késsel-villával ennék. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr9111734793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása