avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Jót olcsón, rosszat semennyiért - látogatás Gongbei-ben

2016. október 20. - mrattilamennichina

Nem szeretem a telefonon tárolni az adatokat (zene, kép, olvasni való, stb.), mert bármilyen véletlen vagy szándékos külső behatásra előfordulhat, hogy nem sikerül feléleszteni a készüléket, és veszik minden (főként a képek fájnak). Pláne, amióta néhány éve úszott a telefonom. Éppen ezért már egy ideje tervben volt a memória kártya az új telefonhoz is, de vagy nem, vagy túl drágán találtam csak a környéken. Tegnap este célba vettem Gongbei-t, az underground marketet. A legrövidebb úton is van vagy 6km, így a buszozást választottam. A taxi sem drága, de mégis csak 1/10-e a buszjegy, és dugóban a taxi sem sokkal gyorsabb, mint a busz. Már gyakorló buszozónak számítok, mert néhány helyre már mentem vele. Eleinte a cél közelében lévő buszmegálló nevét néztem meg az offline térképemen, és azt hasonlítottam össze a megállóban az útvonal tervvel, s úgy válaszottam ki a megfelelő járatot. Aztán Len megmutatta, hogy WeChat-en fent van a helyi közlekedési vállalat is, és hely vagy járatszám alapján is tudok keresni. Közben rájöttem, hogy a kínainak online térképe elég jó a tömegközlekedést tekintve is, így csak rábökök a célterületre majd az útvonal tervezésre, és feldobja, hogy milyen járatokat választhatok. Ez alapján a WeChat-en megnézem, hogy hogyan áll éppen a járat. A megállóban az van kiírva, hogy mennyibe kerül a buszra a jegy, mi az első és az utolsó járat végállomásról való indulása és ennyi. Sem az, hogy milyen időközönként jön, sem az, hogy az adott megállóba mikor érkezik a busz - majd jön... Viszont WeChat-en a járat kiválasztása után rendszám szerint látod, hogy melyik megállót hagyta el éppen a busz és milyen megálló távolságban követik egymást. Tudom, a BKV is próbálkozik ilyennel, de amikor azt a megoldást láttam, ehhez képest még erőteljesen gyerekcipőben járt.

img_20161002_215746.jpg

Indulás előtt JD-n megnéztem mennyiért lehet memóriakártyát venni. 65 RMB-től 32GB-os, 120 RMB-től 64GB-os kártyát lehet venni. Gongbei-ben megkérdeztem az első árust, mennyi a 32GB-os kártya. 65-ért akarta adni. 50-et ígértem, végül 55-ben megegyeztünk. 2300Ft egy 32GB-os Kingston Class10-es microSD kártya - kérdés, hogy mennyire jó Kingston, mert eredeti(nek látszó) csomagolásban volt és a kártya hátulján ott az arany matrica. Aztán tovább mentem nézelődni, hátha van valami érdekes cucc, amit érdemes megnézni. Találtam egy nagyobb boltot (nem 2x0,5m-es a falban, hanem 3x1,5m-es, normális eladótérrel), hangfalak, hangszórók, telefontokok és memória kártya. Gondoltam megkérdezem... "A 32GB-os Sandisk 75 RMB, de tud adni 40-ért is kevésbé márkás gyártótól." Kicsit sokalltam, le akartam szerelni, így megkérdeztem a 64GB-os kártya árát. Matatott kicsit a pultban, majd elővett egy Kingston kártyát és 100 RMB-ért odaadta volna. Oké, hogy a tablethez is terveztem venni, de újabb 100-ast nem költök most - legyen 80! Azt kevésnek találta, 90-et mondott, végül némi szemöldök húzás után 85-ért elhoztam - 3700 Ft egy 64GB-os Class10-es Kingstonért. Ez lett a telefoné, a 32-es a tableté.

Kifelé jövet utánam szólt, hogy "Mr., nem-e kell hangszóró?" Nem, de azért lássuk mit kínál... :-) Első fellépőnk egy szépen kinéző Bose, 2x3W szatelit és egy nem nevesített mély sugárzóval. "Gyere, gyere, megmutatom, itt a zene!" - és benyomott valami tingli-tangli muzsikát. "Figyelj öcsém, én fogom hallgatni, az én zenémmel teszteljük!" - és jött a Cloud9+ - I.N.Y.T. Na, itt már nem szólt olyan szépen, a mélyeknél recsegett-ropogott. Ez sem valódi Bose... "Á, Mr., neked a basszus kell! Itt van ez!" - és a kezembe nyomott egy JBL Charge 2+-t. Ó, ez jó lesz, ennek tudom hogy kéne szólnia. :-P Zene visszapörget, lássuk... Hát, ha valaki itt vesz JBL-t, akkor nagyon elmegy a kedve a márkától, mert ez is csak a külsejében Charge 2+... Látta, hogy nem tetszik, így adott egy "a legjobb, mert ez kínai!" hangszórót. A zenében egy lazább, mélyektől viszonylag mentes rész jött. Itt szólt is szépen, s már majdnem elhittem, hogy tényleg a kínai a legjobb, amikor visszatért a basszus, és a hangerő vagy 30%-ot esett vele együtt. WTF? Ácsi, ilyen a zenében nincs! Ugorjunk! Már mentem volna, akkor hozott egy kisebb, vízálló cuccot. Még ez szólt a legjobban, csak mindig utána kellett nyúlni, mert a basszus miatt folyton le akart sétálni az asztalról. :-D "Figyelj Mr., ezt szeretni fogod!" - és előhúzott egy komolyabb női táska méretű füles hangszórót a pult alól. Ránéztem kérdőn, majd elköszöntem és elindultam kifelé a boltból. Még vagy 3x utánam kiabált, hogy csak legalább próbáljam ki! :-D

Még kóvájogtam egy sort a placcon, körbenéztem mindent, aztán a szakadó esőben kimentem a megállóba. Tőlünk pár száz km-re vonult el egy tájfun, ebből a szelet és az esőt éreztük. Hétvégére egy újabb tájfunt jósolnak, nem tudom mi lesz belőle, de pillanatnyilag 100 ágra süt a nap, 80% a páratartalom és 28°C-t mutat a hőmérő. Szóval nem fázok. :-D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr6411823453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása