avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Gyümölcsöskert

2016. november 07. - mrattilamennichina

Vasárnap reggel felébredve az a gondolatom támadt, hogy régen volt, így lehetne egy gyümölcs napot tartani. Kikászálódtam az ágyból és lebattyogtam a nappaliba a szekrényhez. A sort apu szponzorálásával egy kis házi szilvával nyitottam (némi mézzel elegyítve):

img_20161106_112807_hdr.jpg

Bizony-bizony. Ahogy a régi öregek is megmondták: amiből lekvárt lehet főzni, abból... :-) Most már talán érthető, miért voltak a családokban a veszekedések gyümölcs érés idején. :-P :-D

A folytatásban az ausztrálok szőlős kertjébe látogattam és megkóstoltam a Hardy család termését. Harmonikus gyümölcsös íz, száraz, de nem savas bor. Az ára is kedvező volt, akcióban 69 helyett 39 RMB (1600Ft). Ennél olcsóbban csak akkor tudok venni, ha 48-ért megveszem a két összecsomagolt üveg kínait. Majd azt is kipróbálom azért. Kínában nagy hagyománya nincs a borászatnak, pár évtizedes múltra tekint csak vissza.

img_20161106_113014_hdr.jpg

Az ápra gabona, a komló meg fű (nem vicc, tényleg kenderféle) és az elmúlt időben kóstoltam eleget a sört, így azt most kihagytam. Ezután a boltba és a zöldségeshez mentem, hogy tényleg legyen a témában újdonság is a mi kerül az asztalra rovatban.

img_20161106_114145_hdr.jpg

img_20161106_113817_hdr.jpg

Az almáról nem írok külön, itt is azokat a fajtákat látom, mint otthon és ízre sincs eltérés. A körte más eset. Ettem már, de nem volt róla poszt, mondván: minek? De belegondolva azért érdemes tudnotok róla, hogy szép és lédús, de abszolút semmi íze nincs... :-(  A képen látható példányt Hebei körtének írja a fordító, de a többi hasonló eset. Az alma ára: 7,98 RMB/kg (340Ft), a körte ára: 6,36 RMB/kg (270Ft).

img_20161106_114052_hdr.jpg

img_20161106_122335_hdr.jpg

Ezt a lila csíkos gyümölcsöt Ginseng fruit-nak írta a fordító progi, de így csak egy posztot találtam róla angolul. A kínai nevére keresve találtam latin nevét is, amiből már meglett a külföldön ismertebb és a magyar is: pepino dulce avagy tojásdinnye. Félbe vágva sárgadinnye illata van, ami kóstolás után is megmarad, bár van egy tompa felhangja. Mintha a Himalájára mennél, de a csúcs előtt 200m-rel azt mondanák, hogy innen nem mehetsz felfelé, csak megkerülheted a csúcsot ezen a szinten. A gyümölcs Európába Dél-Amerikából érkezik, de szerintem errefelé is terem, mert a tibetiek nagyon szeretik és gyakran eszik is. Len szerint drága gyümölcs, 1kg 14 RMB (600 Ft).

img_20161106_114128_hdr.jpg

img_20161106_120208_hdr.jpgEnyhén éretlen... :-(

Gránátalma. Otthon sokan sokáig nem tudták, hogy mit is kezdjenek vele, mondván, hogy macerás kiszedni belőle a magot és közben tiszta piros lesz minden a szétspriccelő levétől. Ez így is van, ha a félbe vágod... Nos, a legegyszerűbb úgy pucolni, ha a koronánál körbe vágod majd lefordítod az így keletkező kalapot. Utána már látszanak a gerezdeket elválasztó hártyák, aminél a héjat ha bevágod, akkor azt lehúzva könnyen kifordítható a gyümölcshús. A maggal nem kell bíbelődni, megehető. Nekem úgy tűnik sikerült kifogni egy éretlenebb példányt, mert az igazán érett gyümölcs húsa élénk piros közepén a pici piros maggal. Jelentős a C- és K-vitamin, valamint kálium és antioxidáns tartalma, így rengeteg betegség megelőzésében és gyógyításában lehet hatásos. Ára 11,96 RMB/kg (510Ft).
 

img_20161106_114157_hdr.jpg

A következő gyümölcsöt és csak ringlónak hívom, mert arra emlékeztet, bár valószínüleg nem az. A fordító progi vörös erdőnek fordítja... :-D Ize, állaga, lédússága egyébként a ringlóé. Ára 31,96 RMB/kg (1375Ft), amiből úgy gondolom, hogy import gyümölcs lehet.

img_20161106_113902_hdr.jpg

Grapefruit. Az otthon megszokott méret és íz, bár talán kevésbé keserű. Ára 11,96 RMB/kg (510Ft).

img_20161106_113620_hdr.jpg

img_20161106_114642_hdr.jpg

A ragyás körte a guava. Étteremben már ettem itt is, bár akkor még nem tudtam, hogy az. Csak az orrom alá tolták én meg ettem. Ize semleges, enyhén savanykás, az érettebb példányoké már picit édesbe hajló. A körtére hasonlít állagra, az étteremben evett kevésbé, az általam vásárolt sokkal lédúsabb. A körtétől eltérően sok pici magja van, amit meg lehet (és meg is szoktak) enni. A gyümölcs A-, C-, B3- és B6- vitaminban és különböző jótékony vegyületekben gazdag, rost tartalma magas. Élettani hatása jelentős. Ára 7,2 RMB/kg (310Ft).

img_20161106_113836_hdr.jpg

Pomelo: Otthon sosem kóstoltam, így összehasonlítási alapom sincs. Az itteninek nagyon vastag a héja alatti fehér rész, amit ettem azé kb. 1cm-es volt, de a boltban látok lefóliázott, félig pucolt darabokat is, ott van, hogy 1,5cm-es is van ez a rész. Egy közepes méretű példányban kb. annyi a gyümölcshús, mint egy nagyobb grapefruitban. Ízre édeskés volt és szárazabb, mint egy grapefruit. Ára 7,36 RMB/kg (320Ft) ami a grapefruithoz képest kedvezőbb, még akkor is, ha a vastagabb héját leszámítjuk.

img_20161106_114218_hdr.jpg

A végén a kakukktojás: a paradicsom. Hogy miért is? Mert Kínában a paradicsomot gyümölcsnek tartják és a boltban is a gyümölcsök között kell keresni. Vannak furcsa dolgok a világban (lásd paprika-édes bors esete pár oldallal korábban), s nem tudom, hogy ez a kínaiaknak honnan jött, így csak feltételezem, hogy a paradicsom lédússága (ami ugye a gyümölcsökre jellemző) az oka ennek a besorolásnak. Ára 16,76 RMB/kg (720Ft), amit én magasnak érzek, de néha kell egy kis otthon is megszokott íz. :-)

img_20161106_112640.jpgA gyümölcsös kert termése - jól látható, hogy mi mekkora a többihez képest

-fotó-

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr5111938229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása