avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Életem leggyorsabb 200m-e

2016. november 20. - mrattilamennichina

Az embernek vannak megérzései, amire bizony néha hallgatni kell, ahogy tettem én is az este.

Reggel a szomszédomék hangoskodására ébredtem - elég hamar elhallgattak. Ez mondjuk nem tartozik a tárgyhoz, de gondoltam megosztom, hátha valaki némi izgalomra is kíváncsi. :-D

Hongqi-ba járok edzeni, több okból is.
1. A közelben lévő hiper-szuper sportcentrum és edzőterem extra drága, ha jól emlékszem Marc 8000 RMB/év (340eFt) tagsági díjat mondott, amit azért nem vagyok hajlandó kifizetni.
2. A lakóparkban csak szabadtéri fittness placc van, a két szomszédos ütemben meg kicsi a hely és macerás is bejutni.
3. Hongqi-ban és Zhuhai-ban is van terem, ahova a céges belépőkártyával ingyen mehetünk, de mindkettőt nagyjából ugyanannyi idő busszal megközelíteni, viszont Hongqi-ban legalább találkozok kollégákkal (és biztosan van jóga is).

Ahogy az itthon töltött szombatokon lenni szokott, megint elmentem délután edzeni, utána pedig jógára. A jóga azért necces, mert 19:00-kor kezdődik, egy órás, az utolsó busz pdig 20:30-kor indul. Ha lesétálok az autópálya mellé, akkor ott találok 21:30-kor induló buszt is, de az csak a vésztartalék. Most 1/4 9 felé már a buszmegállóban voltam, és néztem on-line hol tart a busz. A 13. megállót hagyta el, én meg a 19.-ben állok. Szuper, max. 10 perc és a buszon ülök. Aztán 5 perc múlva is ott volt, a s közben elindult a következő a végállomásról. Újabb 5 perc múlva is ugyan ott állt, közeledett a másik és még egy busz is elindult a buszvégről. Aztán 35-kor már mind a három ott állt a 13. megálló után. Gondoltam itt valami baleset volt, vagy valami lezárás van, ki tudja mikor jönnek, inkább lemegyek az autópálya mellé a 22. megállóhoz.

screenshot_2016-11-19-21-15-58_copy2.jpgA sárga pont a 19. alatt az edzőterem helye, 19. az eredetileg tervezett buszmegálló, a 22. a cél megálló, a lila vonalka a verseny kezdete

Bő 1 km, nem vág földhöz. Menet közben azért ellenőriztem van-e változás és nézegettem hátrafelé hátha a rendszer meghülyült, mert a pályáig van még 2 megálló és esetleg elkaphatok egy buszt. A 21. megállót elhagyva jött a gondolat, hogy azért csak be kéne kötni a cipőt (az Asics volt rajtam), mert azt autópályás kereszteződés előtt lehet, hogy megjelenik a busz és akkor futni kell a megállóig. Cipő beköt, indulás. Néhány méter után hátranéztem: busz! Jó, oké, lehet az 504 és a z118 is... A kereszteződés előtt már a számát is láttam: 202! - ebből futás lesz! Milyen jó, hogy bekötöttem a cipőt!

Az itteni buszsofőrökről tudni kell, hogy szeretik a gázt, ha zöldre vált a lámpa, akkor nem gondolkodnak, hogy vajon mikor induljanak el, s ha olyan a kedvük, akkor az autópályán is neki állnak egymást előzni. (Talán ezért is van minden buszon rendszeresítve a hány-zacsi?) Tehát a felállás: pillanatokon belül zöldre váltó lámpa, 3 autó, mögöttük a busz, valamint én a kanyarodó sávban szorosra húzott hátizsákkal az első autó mellett és 150-200m a megállóig. Mennyi is a 200m? Ha kimész a városból, az út mellett a kis fehér oszlopok 50m-ként vannak... Usain Bolt 200-es rekordja 19.19s, ami 36 km/h-s segességet jelent, az én versenytempóm 12-13 km/h, igaz, azt 5km-es táv felett kell számolni, sprint távon én is gyorsabb vagyok - de akkor sem Usain Bolt.

2-1-start és megindult a versenyfutás az idővel (avagy a busszal, kinek melyik tetszik jobban). A qingyuani posztban írtam a szürreális élményeimről. Most képzeld el ezt fordítva: mennyire valószínű, hogy Kínában, este 9-kor, zöld pólóban, neonzöld hátizsákkal, egy FEHÉR ember sprintel az autók között az autópályán? Ugye hogy ugye?

Szerencsére az itteni sofőrők még nem ismerik a BKV-s mondást, miszerint: "Aki integet az búcsúzik, aki fut az sportol. Az utas az, aki a megállóban vár.", így beállt a megállóba, noha az ott lévők közül láthatóan senki nem moccant, hogy felszálljon. Amikor a sebessége nullára redukálódott, nekem még 2 busz hosszom volt az első ajtóig, de megvárt. Ha nagyon komolyan vesszük, akkor nem kellett volna futnom, mert még legalább 3 járat lett volna, amire felszállhatok, de ki tudja azok közül mikor jött volna a következő.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr5711975760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása