avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

A pingvinek már a spájzban vannak

2016. november 25. - mrattilamennichina

Megérkezett a hideg. Éjjel 13-14, nappal 17-19°C borzolja az idegeinket. ("Menjél te a >#&@{ł]đÄ€íß@<&#!" :-D ) A múlt héten Tamással mi még egy szál pólóban (na jó, nadrág és cipő is volt rajtunk) mászkáltunk, miközben az őslakosok már legalább egy vékony pulóvert felvettek. Tegnap én még a vastagabb póló-vastag pulcsi kombinációban mászkáltam, rajtuk már a pufidzseki figyelt. Reggel hidegebb volt, így felvettem a dzsekit, de a kocsiban meleg volt, ezért levettem. A cégbe beérve arra a 15m-re nem vettem fel, Maryam meg nézett (ő is vastag szövetkabátban, sállal körbetekerve közlekedik már):
"- Á, te is hozod a kabátot!
- Persze, de csak biztonsági okokból. :-)
- Biztonsági?" - és már kezdett volna nevetni, de már az első nevetés köhögéssé változott. Persze, Marokkó sem a hideg időjárásról híres.

Még mielőtt mindenki folytatná a szitkozódást, szeretném jelezni, hogy fogtok ti még röhögni! Szeptember elején érkeztem, itt még 30-35°C volt napközben és csak nagyon lassan hűlt az idő, szóval volt időm hozzászokni és ez a hűvösebb időjárás nekem is fáj. De gondoljatok csak bele: karácsonykor haza megyek. Mit fogok én vacogni! Hirtelen min. 15-20°C hőmérséklet esés az életemben...

Írtam korábban, hogy vettem egy hősugárzót a neten 2,5x olcsóbban, mint a boltban kapni. Ez azért szükséges, mert a radiátort nem ismerik errefelé, a lakásban a légkondi meg nem fűt. Reggel be is kapcsoltam egy kicsit a hősugárzót, mert amúgy is nehéz az ébredés (ráadásul az ébresztőóra is mindig akkor szólal meg, amikor én még alszom...), a hideg meg rátesz még egy lapáttal. Radiátor és egyáltalán fűtőtest nem csak a lakásban, de a cégben sincs. Bár a cégben a légkondi a kapcsolója szerint fűteni is képes, de a februári látogatásomkor ennek nyomát sem éreztem, és most sem látom, hogy be lenne kapcsolva. Most vagy személyesen nem érzik szükségét, vagy spórolni akarnak a cégnek (bár ez sem fogyasztana jobban, mint a hűtés...) vagy egyáltalán nem képes fűteni. Mindenki hosszú ujjúban mászkál, hőmérő nincs, de ha 20°C van az irodában, akkor már jók vagyunk... Kiváncsi vagyok, mikor jelennek meg a pingvinek... :-D

Ha ez így marad és nem kapcsolnak légkondi fűtést, akkor semmi más nem történik, mint hogy hagynak nosztalgiázni: Carlo minden hülyeségre képes volt a reális árnak többszörösét elkölteni, de a fűtésen szeretett spórolni, mondván "Olaszországban sem fűtenek, akkor itt minek?" Azon a télen, amikor ott dolgoztam, volt néhány -20°C-os éjszaka. Ilyenkor 5°C-s irodába érkeztünk, és örültünk, ha annyit fűthettünk, hogy 10°C legyen az irodában. Ilyenkor 3 dolog tudott segíteni: forró tea orrvérzésig, USB-s melegítős papucs és a két ventillátoros hősugárzó az asztalok alatt (persze ez utóbbit is csak módjával tudtuk használni). Forró víz itt is van a teának, de USB-s melegítős papucsot szerintem nem fogok venni - elég lesz néhány vastagabb zokni is. :-)

A mai poszt pozitív hozadéka: 'í' és 'Í' betű. Néha a cégben, az ebéd utáni szieszta idején írok vagy fejezek be posztot - így történt most is. Itt kint egy 105 gombos angol billentyűzetem van, ha a nyelvet átállítom, akkor az ékezetes betűket tudom használni, de az "í" betűnek nincs meg az otthon megszokott helye, ezért eddig a levelezésemből ezt el is hagytam (a posztokhoz régi levelekből másoltam ki az "í" betűt), ami miatt viszont szerintem páran elkönyvelték, hogy pocsék a helyesírásom... A levél eleji káromkodás írásakor viszont véletlenül felbukkant a nevezett betű! Halleluja-halleluja-halle-lu-u-ú-ja! Már érdemes volt bejönni dolgozni... :-D

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr7611997046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása