avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Újabb mérföldkő

2016. november 30. - mrattilamennichina

Tegnap volt a napja, hogy 3 hónappal ezelőtt megérkeztem Zhuhai-ba, de erre csak este jöttem rá.

Pár napja már terveztem, hogy elmegyek Jida-ba a plázába, megnézni a szupermarketet, ahol a múltkor is vettem a szalámit. Már nagyon kívánta a szervezetem ezt az ízvilágot... Tegnap aztán munka után felpattantam a buszra és elmentem a nevezett helyre vásárolni. Az európai import áruk az egyik belső sarokban vannak, keresztül kell menni az egész üzleten. Így találkoztam ezekkel a bicajokkal is:

img_20161129_193212.jpg

img_20161129_193222.jpg

A nagy kerekűnek kb. 8(!) cm átmérőjű a gumija. 5588 RMB, kb. 240eFt - de nincs vele akadály a városban. Az előtte lévő chopper feelinges sárgaság 1580 RMB (kb. 68eFt), a kis Ford logós kékség 3588 RMB-t kóstál (155eFt)... A sport részleg után a ruha osztály következett, ahova kíváncsiságból be is néztem, mert kell a váltás nadrág, ugyanis elmúltak azok az idők, hogy hétvégén rövidnadrágban mászkálok, amíg a kimosott farmer szárad. 120 RMB-re leárazva találtam is egy normális farmert, meg 49 RMB-ért egy pulóvert is kinéztem. A két héttel ezelőtti Gongbei Port-i eredménytelen keresgélés után nem nagyon bíztam a sikerben, de bementem a próbafülkébe és láss csodát: mindkettő elsőre jó lett! A biztonság (meg a pénztárcám) kedvéért ezek után inkább nem álltam meg sehol, csak az import áruknál. Itt sem kellett volna... :-D Az eredmény: 300g virsli 29,5 RMB-ért (1250Ft), 200g mustár 19,9 RMB-ért (850Ft), 100g olasz csipős-paprikás szalámi 15,5 RMB-ért (650Ft), 1 doboz Guinness sör 15,4 RMB-ért. Egy kis európai ízvilág: 80,3 RMB... Ha hozzáteszünk egy európai ízvilágú kenyeret és vajat is, akkor csak reggelire és vacsorára havonta 80eFt-ot (kb. 1900 RMB-t) el lehetne költeni - kínai ízvilággal mindezt 15-18eFt-ból megoldom.

Hazafelé a buszon az egyik egyetemista csajjal beszélgetve esett csak le (amikor panaszkodott, hogy az utóbbi hetekben mennyire hiányzik neki a családja...), hogy én 3 hónapja érkeztem, hogy 3 hónapja nem láttam a családom, a barátaimat, a kollégáimat. Ez akkor egy kicsit szíven ütött. Jó, az internet összeköt minket, de az nem ugyanaz. Siettem is haza, hogy egy sör-virsli partival lehűtsem a kedélyeket (3 virsli meg egy Guinness - nagy parti lesz... :-/ ). Csak miután megfőtt a virsli jöttem rá, hogy nincs villám, így maradt a talponállós verzió (igaz, papírtálcám sincs...) - a fotózás után visszamentem a konyhapulthoz, elővettem a hűtőből a szalonnát (elég átható a füstszaga), meg hagytam párologni a virsli főzővizét, hogy ha már lúd, akkor legyen kövér és minél közelebb kerülhessek a talponálló feelinghez. :-) A biztonság kedvéért a vacsora után még letoltam a maradék 2 dl vörösbort is, aztán elmentem aludni, nehogy újra gondolkodni kezdjek. :-)

img_20161129_221408.jpgSör-virsli parti - 3 hónapja Kínában... 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr9012010354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása