avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Gyömbértea

2016. december 05. - mrattilamennichina

Vagy ahogy itt nevezik: gyömbér leves. Itt először a huizhou-i kirándulás első estéjén találkoztam vele, de csak gyömbér volt belefőzve, az viszont bőven. Otthon fahéjjal esetleg citrommal szokták még készíteni. Meghűlés ellen (is) kitűnő orvosság.

Először nem terveztem különösebben írni róla, de napok óta érzem a reggeli ébredésnél, hogy egy kis megfázás kerülget, így én is készítettem: forraltam fél liter vizet, ebbe tettem bele a vékonyra szeletelt gyömbért és a fahéjat, majd további 10 percig főztem. S hogy miből mennyit? Nos, ez ízlés kérdése, de aki még csak most ismerkedik a gyömbérrel, annak azt javaslom, hogy egy hüvelykujjnyi gyömbért tegyen egy liter vízbe és 2-3 fahéjat, mert a gyömbér elég szúrós, csípős fűszer. Aztán később szépen lehet emelni az adagot. Mézzel még lehet tompítani a csípős ízt.

img_20161204_214536.jpgGyömbér és fahéj - teaként a megfázás ellen

A gyömbér a kínai konyha egyik fő összetevője (itt délen legalábbis), mivel kiemeli az ételek ízét - de csak keveset és a főzés legvégén szabad használni, nehogy megkeserítse az ételt. Eredetileg Dél-Ázsia esőerőinek növénye, ezért itt elég olcsón lehet venni, 3-500Ft közé jön ki kilója, attól függően melyik üzletben vagy árusnál veszed. Régóta orvosság, régen a tengerészek tengeri betegség ellen rágcsálták és ma is sok utazási betegség elleni gyógyszer hatóanyaga. Emésztési problémákra is kiválóan használható, meghűlés, megfázás, gyulladásos betegségek esetén erősíti az immunrendszert. A gyulladáscsökkentő anyagainak köszönhetően ízületi problémák kezelésére is hatásos. Rövid kúraszerű használata javasolt, valamint arra érzékeny személyeknél túlérzékenység is felléphet, szóval azért csak óvatosan.

S ha már a posztba belekezdtem, akkor említsük meg a teám másik összetevőjét is, a fahéjat. Otthon vékony héjú, rövid, kis tekercsű fahéjat tudsz venni a boltban. Itt kimérten árulják, 2-3-4mm vastag héjú méretes tekercseket tudsz venni. A viszonyítás kedvéért egy normál méretű tollat is mellé tettem. A fahéj szintén az emésztő rendszerre, valamint a szív- és érrendszerre van pozitív hatással, de túlzott fogyasztása ennek sem javasolt.

img_20161204_214723.jpgFahéj kínai módra - nem, nem Pakson termelt, a ceyloni vékony héjú, a kínai vastag

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr5612023647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása