avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Első kifestő könyvem

2016. december 13. - mrattilamennichina

Munka után megkérdeztem Tamást, van-e kedve elugrani velem Jidába. Tulajdonképpen nekünk a város másik fele, de van ott egy pláza, benne egy Carefour sok-sok import élelmiszerrel. Ő még nem volt ott, én már többször is, legutóbb 2 hete. Most nem a kaja mozgatott (bár az arany árú import virsliből most is vettem), hanem az írás gyakorló füzetecske. Még az első látogatáskor láttam, de akkor nem vettem meg. Minden lap között van két zsírpapír, amire átmásolhatod a füzetben szereplő karaktereket. Eddig csak passzív tanulója voltam a nyelvnek, de lassan át kellene állnom az aktív tanulásra is és ahhoz jó lesz. Ha már ott voltunk körbenéztük és bohóckodtunk egy jót. Nem rég ráálltunk egy új projektre és annak a következő elemét is megtaláltuk a boltban. Erről viszont majd csak januárban írok, mert addigra áll össze úgy a kép, hogy érdemes legyen róla beszélni.

img_20161213_215430.jpgElső kifestő könyvem :-D

img_20161213_215421.jpgMásolási gyakorlat

img_20161213_215328.jpgKoktél virsli - szerencsére nem csak tetemes mennyiségű koktél után élvezhető

A gyümölcsök között Tamás talált mini dinnyét, ami nagyjából akkora, mint otthon a sárgadinnye. Vett is egyet, mert nem mindig eszik az ember december közepén dinnyét... Közben elszörnyülködött az európai import élelmiszerek árán, hogy mennyit képesek elkérni a tejtermékekért, a húsárukért. A virsli mellé vettem valamivel kedvezőbb áron koktél virslit, bízva benne, hogy tényleg csak a mérete miatt nevezik így, nem pedig azért, mert néhány koktél után lehet csak élvezni. :-) Haza érve meg is főztem. Bár a virslitől távol van és egy leheletnyit édes, de mustárral azért csúszik. Ja, és a teszkóban is kapni. Alakul ez kérem szépen! Mert tudod, ha elhagyod az hazádat, akkor 1000km-en belül nagyon nagy, 2000km-en belül nagy valószínűséggel megtalálod 2-3 nap alatt a boltban az otthon megszokott vagy ahhoz nagyon hasonló ízvilágot. De ha kontinenst ugrasz, akkor ez már sokkal nehezebb, mert más a fűszerezés, más az elkészítés módja, mások a szokások. Kínában meg még a nyelvet sem érted...

A vásárlás során találkoztunk két érdekes árukapcsolással is, de nem jöttünk rá a logikájára. Az elsőnél legalábbis. Tehát: 1. Ajándék köröm csipesz csomagolva a 8-as, 10-es csomag ceruzaelemhez. 2. Sörnyitó csomagolva a dobozos sörhöz (ez mondjuk még érthető is, ha az üveges sör felé akarják terelni a népet).

img_20161213_192910.jpgKörömcsipesz az elemhez - de minek? 

img_20161213_200444.jpgSörnyitó a dobozos sörhöz...

Nekem még volt estére egy tervem: átmenni a teszkóba. Délben Zi küldött egy képet a legújabb boros akciójukról. Zi a teszkó alkoholos részlegén dolgozik, még valamikor októberben ismerkedtünk össze, amikor először gondoltam arra, hogy bort kéne venni. Megpróbált rábeszélni egy francia borra, de végül az ausztrálok nedűjével távoztam. Következő alkalommal szerencsével járt, de csak miután megbeszéltük, hogy közösen isszuk meg (nem volt egyszerű megtárgyalni, pláne, hogy ő angolul és meg kínaiul nem tudok). Ráadásul a következő hétvégén épp születésnapja volt. Végül 3 nappal korábban megkérdezte, hogy hány éves vagyok, s bár 4-et letagadtam így is soknak találta... Ha összefutunk a boltban, akkor integet, mosolyog, elcsacsog pár mondatot, de borozni már nem akar.

mmexport1481600502833.jpgIgazán jó ajánlat - de csak december 22-től... :-(

Ennyi kitérő után vissza az akcióhoz: 2 üveg kínai fehérbor (feltételezem, hogy rizs az alapja) és 6 üveg francia bor 924 RMB helyett csak 168 RMB. Hozzászoktam már otthon, hogy akciósként eladják azt, ami 2 héttel korábban normál áron is annyi volt, de ezt kicsit túlzásnak érzem. Megkérdeztem a kollégákat és ők is azt mondták, hogy márpedig ez a csomag ennyi lesz. Ha csak a 6 üveg francia bort számolom, akkor is 28 RMB-re jön ki. Egy francia bor meg csak nem lehet annyira rossz. Legfeljebb lesz belőle forralt bor. :-) A boltban meg is találtam Zi-t, el is kezdte mondani a gondolatait, de csak ennyit tudtam felelni: „Hiába mondod cica, én ezt nem értem.” Elővettem a telefont, megmutattam neki a képet, majd folytatta a szövegelést. Közben leesett neki, hogy ha gyorsan mondja vagy ha lassan artikulálva, akkor sem fogom megérteni, úgyhogy elővette a telefont és elküldte üzenetben: 22-étől lesz akciós a csomag... Na bumm!

Illedelmesen megköszöntem neki és elindultam a gyümölcsös részleg felé a délután már posztolt citrus félékből vásárolni egy adagot. A sorok között találkoztam egy helyes csokinyuszival. Egymásra mosolyogtunk és köszöntünk. Mire lemérettem a gyümölcsöt ő eltűnt, pedig meg akartam kérdezni, hogy haza kísérhetem-e. De nem baj, hogy így alakult, mert Afrika azért qrva messze van gyalog... :-D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr6412045607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása