avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Durian és Jackfruit

2017. február 03. - mrattilamennichina

Két hasonló kinézetű, de teljesen különböző gyümölcsről írok most.

Első a durián. A majomkenyérfa-félék családjába tartozik, Dél-Ázsia Egyenlítő környéki részén él, Malajzia és Indonézia az őshonos hazája, de Thaiföldön, India déli csücskében illetve Ausztrália bizonyos északi részein is termesztik. A termése a 30 cm-t is meghaladhatja, kemény, nagy tüskés héja van. Súlya a 8 kg-t is elérheti. Nem szeretnék annak a helyében lenni, akinek a fejére esik... A fogyasztásához különleges perverzió kell: a gyümölcshús sárga színű, pudding puhaságú, kb. édes dió ízű - de erőteljesen csatorna szaga van. Annyira erőteljesen, hogy többek között pl. a szingapúri metróról ki van tiltva... Éppen ezért én sem kósoltam, csak olvastam. :-D 

img_20170125_185818.jpgDurián a boltban...

singapore_mrt_fines.jpg...és a szingapúri metróról kitiltva

Kinézetre hasonló, de teljesen más fajhoz (eperfa-félék) tartozik a Jackfruit, magyarul a Jákafa gyümölcse. Főként Indiában honos, de Malajziában, Dél-Kínában is ugyanúgy előfordul. Termése hasonlóan szabálytalan formájú, mint a duriané, de a nagy tüskék helyett sokkal kisebb tüskés, kevésbé szúrós héja van. Termése elérheti a 90 cm-t és a 40 kg-ot is... A teszkóban kis tálcába csomagolva lehet venni a gyümölcshúst, de - mivel azt hittem, hogy durián - eddig nem vettem. Múlt héten azért biztos ami biztos alapon rákérdezetem Lulunál, s miután felvilágosított be is fektettem egy kis csomagocskára. Íze banán-ananász-mangó fura keveréke és azért ennek is van egy különleges, de elviselhető szaga. Állaga egy keményebbre főzött pudding - jobb hasonlatot nem találok. Nem volt sok a tálcán lévő gyümölcs (kb. 2 nagyobb narancs), de nem bírtam megenni egyszerre. Aztán Luluéknál a szárított változatot is megkóstoltam - ez valamivel jobban csúszott és már az ízét is felismertem. :-) Sőt, a faluban sétálva még Jákafát is láttunk, rajta az öklömnyi és a fejemnyi méretű fejlődésben lévő gyümölcsökkel.

img_20170125_185845.jpgJackfruit a boltban, a kóstolásom másnapján - ez a kis darab 3,74kg...

img_20170125_212438.jpgGyümölcshús a tálcán

img_20170127_170052_hdr.jpgLuluék közelében - a kisebbek mint az öklöm, a nagyok valamivel nagyobbak, mint a fejem

 Luluéknál egyékként láttam még longan fát, licsi fát, papaya fát, sőt még pitaya (dragon fruit) kaktuszt is...

img_20170127_170134_hdr.jpgLicsi ültetvény

img_20170127_150549_hdr.jpgPapaya fa

img_20170127_150502_hdr.jpgPitaya kaktusz - valami ilyen nekünk is van otthon... :-D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr2212177152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása