avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Maci Laci

2017. február 10. - mrattilamennichina

Mit csinál az ember szegény fia Kínában, ha garnélát süt magának vacsorára, a recept pirítóst ajánl mellé, de nincs otthon kenyérpirító? Nekiáll serpenyőben kevés olajjal (vagy anélkül) kenyeret pirítani? Nem... Veszi a telefont és www... Megkeresi a számára megfelelő kenyérpirítót és megrendeli (vagy rendelteti) magának. Legfőbb forrásom a JD.com, de kicsit soknak éreztem a 68 RMB-s (2800 Ft-os) kezdőárat, mert otthon olcsóbban is találni a neten Kínából származó kenyérpirítót, így az általam ritkábban használt Taobao-t is megnéztem. 34 RMB-től már lehet kapni - én végül egy mindenestül 38,88 RMB-be kerülő fekete műanyag-rozsdamentes acél kombinációjú szerkezetre tettem le a voksom. 2 nap múlva ballagott is Lulu a dobozommal. :-)

img_20170209_200224_copy.jpg


Otthon kibontva tudatosult, hogy EU dugvillás a drága, így Mo.-n is fogom tudni használni, ha el akarom vinni magammal. A második meglepetés az első sütés után ért: Maci Laci mosolygott rám a kenyérről... A keresgélés közben láttam, hogy vannak ilyen kenyérpirítók is, viccesnek is tartottam, de az enyémnek az adatlapján egy szóval nem említették ezt a variációt - lehet ám, hogy írták, de én csak a képeket nézem (mint egy óvodás a mesekönyvben...) illetve a latin betüket keresem ha valamit nagyon tudni akarok.

img_20170208_192454_hdr_copy.jpg

Maci Lacit egyébként úgy süti rá, hogy egy plusz lemez be van téve, amiből a minta ki van vágva és azon keresztül tud csak pirulni a kenyér. Megoldás egyik hátránya, hogy a mintás felén a kenyér nem pirul meg és nem is melegszik fel eléggé, szóval a vajat egy cseppet sem könnyebb rákenni - ha a másik felét kened, akkor meg a lényegét veszti a minta... Tesztelgettem a sütési időt és végül a kb. 2,5 egységnyi pirulási idő tűnt megfelelőnek. Ekkor jött a gondolat, hogy megfelezem az időt, aztán megfordítom a kenyeret félidőben - a végső megoldás a 2x1,5 egységnyi idő alkalmazása lett. A forgatás eredményeként pedig a kenyér mindkét oldaláról vigyorog a maci... :-)

Poénból megosztottam WeChat-en - de hogy még erre is szíves szemű nyálát csorgató smile-kat kommenteltek a kínaiak az hihetetlen... :-D Ennyire nagyon szokatlan itt, amiket én eszem?!?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr7012244184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása