avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Születésnapi ajándék

2017. február 23. - mrattilamennichina

Meg kell tanulnom kínaiul.

Vannak új csajok a cégben.

A kettőnek semmi köze egymáshoz. :-D

Az új csajok téma csak az újdonság miatt jutott eszembe (mint ahogy az ajándékom is új). Aki friss a cégben, annak az én arcom is friss. Néha látom, hogy amint észrevesz valamelyik (akár cégen kívül is bárhol), akkor megpaskolja a másikat, hogy "Figyejjmá, idegen!". Ma is voltak újak a kantinban és egy erősebb testalkatú leányzó vett észre elsőnek, majd jött a szokásos paskolás: ez olyan jól sikerült, hogy szegény mellette ülő vékony kiscsaj majdnem lezúgott a padról. :-D Az idegen sem véletlenül van kiemelve. Az meg a munkavállalási engedélyről jön: az elején a felirat "Alien employment permit" - vagyis Idegen foglalkoztatási engedély. Még véletlenül sem Foreigner (külföldi) - az Alien-nek meg azért mégis csak van egy kis negatív felhangja... Ez van... :-)

Na de vissza a címhez: születésnapi ajándék. Van nekem egy jó kis laptopom, amit még jó10 éve öcsém vett, tőle örököltem meg kb. 4 éve. Amire használtam, arra nagyjából meg is felelt, de sajnos az utóbbi időben minden egyes frissítés lassabbá tette vele az életet. Végül az életkora miatti aggódás (mikor hibásodik meg?) és a néha felbukkanó bosszantó problémák arra az elhatározásra juttattak, hogy vegyek egy új laptopot, ami talán egy újabb 10 évig gép lehet, és akkor már olyan teljesítményűt, amivel az otthoni asztali gépet is ki lehet majd váltani. Sokszor volt olyan gondom, hogy nem tudtam: amit keresek, az a laptopon vagy az asztali gépen van-e, avagy ami fájl használok, az a legfrissebb, vagy a másik gépen időközben dolgoztam vele? A felhőszolgáltatásokban meg nem bízok annyira, valamint Murphy is dolgozik, és végül tuti akkor nem lenne netkapcsolat, amikor a leginkább szükséges lenne egy fájl...

Végül 2 nap keresgélés után maradt 2 versenyző. Megkértem Chris-t, hogy rendelje meg, amire mondta, hogy a Taobao-t nagy értékű műszaki cikkre nem javasolja, maradjon a JD - 5-10%-kal drágábban. Azt mondja, a Taobao a pláza, ahol van sok üzlet, de egyik sem kötődik a pláza tulajához, a JD pedig a teszkó, ahol van a saját eladótér és van az előtérben lévő üzletsor - ergo ha az üzletsorról eltűnik az eladó, akkor nehéz a garanciát érvényesíteni, a teszkó viszont még egy darabig ott lesz. Így nekiállhattam keresni a JD-n, a megadott infók figyelembe vételével. A választás a születésnapomon sikerült, bár az általam kívánt konfiguráció nem volt, így alkut kellett kötnöm magammal. Végül hétfő este rendelte meg Chris, hogy másnap délután a cégnél át is tudjam venni. A futár egy lapra szerelt kisszekrény méretű dobozt vett le az áruszállító tuktukról. 8-O "Mi van? Sikerült kinőni a szoba méretű számítógépekből, de laptopból vissztérünk a könyvespolc mérethez?!?" De nem, ez csak az elterelő hadművelet volt, nehogy valaki le akarja emelni a járgányról a dobozt, valamint hogy ne sérüljön szállítás közben.

img_20170221_183048.jpgItt még a dobozában

img_20170221_183257.jpgSzületésnapi ajándék - magamtól magamnak :-D

Boldog is voltam, a munkaidő hátralévő 2 óráját alig bírtam ki... Otthon aztán kibontottam a dobozt, bekapcsoltam a gépet és ahogy vártam kínaiul szólt hozzám. "Nem probléma, lehet nyelvet váltani." Megtaláltam a magyar nyelvi beállítást, leokéztam, de a felhasználói szerződést ugyanúgy kínaiul tolta az orrom alá.

img_20170221_184040.jpgÁltalános szerződési feltételek kínaiul - biztos jó lesz így?

"Oké, majd a feltelepített rendszer jó lesz!" Homokórázott egy picit (bár a Win10-ben már körbefutó buborékok vannak...) és a bejelentkezés után is kínai volt. Akkor gondolkodtam, hogy esetleg a telepítés közbeni "@nyád, mit akarsz te a WiFi-től!" c. funkció kellett volna neki, így legyalultam a rendszert és újratelepítettem. A netre is felengedtem - aminek eredményeként 1,8GB-ot megzabált a mobilnetemből (ami 3GB keretű...), de legalább a Start menü tud magyarul. Más semmi. 2 napig próbáltam megtanítani angolul, magyarul, bármi érthető nyelven, már minden netes forrást felkutattam a témában, de a megjelenítési nyelvnél nekem továbbra is csak a kínai látható, bármit is csináltam... Most feladtam: inkább megtanulok kínaiul. Lesz még egy előnye is: Kínán kívül senki nem akarja majd piszkálni a laptopom, mert nem ért belőle egy szót sem. :-D

img_20170223_105758.jpgAz energia gazdálkodás beállítási lehetőségei - nekem ez nagyon kínai... :-P :-D

Átmentem Tamáshoz, mert neki van korlátlan vezetékes nete is (bár lassabb, mint a mobilnet...), hogy ha még frissíteni akarja magát a windóz, akkor ne fogyjon el a mobilnetem. Aztán amikor meglátta, hogy minden kínai, majdnem lefordult a kanapéról a röhögéstől. :-D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr1412284505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása