avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Chili con carne a'la Mr.Attila

2017. március 06. - mrattilamennichina

Avagy chilisbab, ahogy én csinálom Kínában.

A múltkori szalonnafőzést megemlítettem Tamásnak, amire az ő rakciója az volt, hogy persze, ő is fog csinálni, a léből meg utána jó bablevest lehet csinálni. És tényleg, milyen igaza volt - csak azon gondolkodtam, hogy ez nekem miért nem jutott eszembe? A hétvégén újra főztem szalonnát és eszembe jutott a bableves is, de azt valahogy nem kívántam. Végül eszembe jutott a chilisbab. Szeretem, régen is ettem, gondoltam megpróbálom. 2 gondom volt: a receptek mind konzerv babot és kukoricát irtak, illetve kilóméternyi hozzávalót soroltak fel, aminek egy jó részével itt eddig nem találkoztam... Mondjuk az ilyen engem nem szokott akadályozni, így elindultam beszerezni a hozzávalókat.

Elsőként a vörösbabot találtam meg. Nem volt ráncosra száradva, így vettem belőle egy maréknyit, ami egy evésre pont elég. Beáztattam - reggelre a duplájára dagadt. Kukoricából csak zúzottat találtam - illetve kb. 4x annyiért csöveset. Ebből a fele annyit vettem, mint babból. Vettem egy paradicsomot a ketchup illetve paradicsómszósz helyett - valószínűleg ez utóbbiak akadnak valahol a polcon, de nem akartam a dobozok felirataival vacakolni, a paradicsomot meg felismerem... Paprikából vettem a szokásos zöld, hegyes erőset (ami néha csípős, néha nem), illetve egy vékonyabb, de majdnem olyan hosszú másik fajta zöldpaprikát. Chilit éppen nem találtam, de a nevezett 2 paprika is elég jónak tűnt.

img_20170305_162432.jpg

img_20170305_162441.jpg

Másnap délelőtt mentem el marha- és disznóhúst venni. Láttam darálót, jeleztem is az eladónak, hogy darálva kérem. Le is vágta a kívánt mennyiséget és nekiállt késsel szecskázni. Láthatta, hogy értetlenül nézek, erre elkezdte nekem mondani kínaiul. Még értetlenebbül néztem, erre elkezdte lassan mondani - mintha úgy megérteném... Papír nem volt nála, hogy lerajzolja, így az Activity-ből maradt a mutogatás. Valószínűleg azt akarta mondani, hogy ennyi húsért nem indítja el a masinát... A két hús mellé még kellett a hagyma. Ebből öklömnél kisebbet sehol nem kapni - majd elfogy...

Ahogy írtam, minden recept konzervből dolgozik, ráadásul a végén a sűrítéshez használható összetevők sem állnak rendelkezésre, így a bableves és a pörkölt elkészítési módjait mixeltem - sikerrel. Először a babot főztem a szalonnás vízben egy fél órát, majd a fél hagymát pároltam elő, hogy később kellően sűrű legyen az étel. Ehhez adtam a húst, amit aztán majdnem egy órát főztem. Ekkor öntöttem bele a megmostott kukoricát, a paprikákból pár karikát, valamint a paradicsomot. Érzésre valamikor később hozzáöntöttem a babot is és a paprikák felét. Kóstolással ellenőriztem a bab és a kukorica állagát, amiből kiderült, hogy bár sóval főztem a húst, egy kicsi még elfér bele. Ekkor adtam hozzá a paprika maradékát.

img_20170305_164810.jpg

img_20170305_185109.jpg

Végül annyi lett, hogy szóltam Tamásnak is, de ő nem sokkal korábban evett, így kihagyta. Nem baj, lett belőle reggelli is. :-) Kevés olyan chilisbabot ettem addig, ami úgy igazán ízlett és ez is lehetett volna jobb is, de első próbálkozásra kitűnő. :-D

A chilisbab annál is inkább kellett, mert a jobb fülem a hétvégére begyulladt, a csipőspaprikában lévő kapszaicin pedig gyulladás csökkentő hatású... A problémával még küzdök, de egyre jobban vagyok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr8512316207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása