avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Vásárlási mánia

2017. március 19. - mrattilamennichina

Ülök a nappaliban a kanapén. Kint esik az eső.

Ahogy hallom otthon sem jobb a helyzet. A hét elég unalmasan telt itthon, a cégben viszont hajtással, mert hétfőn lesz egy audit az új gyártás kapcsán, a német kollégák pedig nem nagyon törték magukat, hogy időben ráadásul a helyes dokumentumokat küldjék abból, amire nekünk szükségünk van. A problémát tetézte, hogy az időeltolódás miatt csak egy szűk 2,5 órás időkapu van, amikor érdemben lehet velük levelezni vagy beszélni... De volt jó pillanat is.

Kezdek olyan lenni, mint a nők. :-D Na nem külsőre... Tudjátok, az a vásárlás dolog... Minden héten odaállítok valamivel Lulu-hoz, hogy rendelje meg nekem. Leginkább azért ő a beszerzőm, mert a futár ha telefonál én nem értem meg, abban meg (a munkatapasztalatok alapján) nem bízom, hogy bármelyik kolléga 2 mp alatt levágja a szitut és segít a termék kézhezvételében. A laptop vásárlást mondjuk Chris-re bíztam, de más dolgokkal inkább Lulu-t keresem.

A laptop után amúgy a digitalizáló tábla villant be, amit már otthon is nézegettem régebben. Most a legegyszerűbb csomagolásban 5500Ft-ért megvehettem volna, de ezt most 2 tollal, tartalék hegyekkel és táskával 7000Ft-ért megkaptam. Ja, és 10x6"-os a munkaterület. Pillanatnyilag otthon az 5,5x4"-os 9000Ft, az enyémhez hasonló méretűek pedig bőven 25eFt felett indulnak... Szokni kell a használatát, de az más történet. :-)

img_20170319_105529_hdr.jpg

A következő héten valamiért a lézer távmérő kezdett el érdekelni. Jó pár éve használtam először ilyen műszert és tetszett benne, hogy nem hangvezérlésű ("Te Józsi, menj már oda a mérőszalag másik végével, hogy lemérjük a távolságot!"). Akkoriban a legolcsóbb példány is 100eFt körül volt, így otthonra maradt a hangvezérlés. Az utóbbi időben jelentősem csökkent az ár, s ma már 16eFt körül van a legolcsóbb műszer a webshopban (a több százezres meg azt is megmondja, mit ettél reggelire...), de otthoni felhasználásra ez is a lélektani határ felett van. Ilyen háttér infók mellett jött az ötlet, hogy nézzük meg mit tud ajánlani a JD: 3600Ft-nyi RMB-ért meg lehet venni azt a műszert, ami pontosságban papíron azt tudja, amit otthon egy min. 30eFt-os darab. Ha gonosz vagyok és nem hiszek nekik, s a pontosságból levonom a költői túlzást, akkor is ott vagyok, mint a 16eFt-os példány (bár a noname termékek paramétereinek otthon is csak mértékkel lehet hinni). A távolság, alapterület, térfogat, átló mérés-számítás; összeadás, kivonás; 20 méréses memória; méter, láb, coll mértékegység mind-mind működik.

img_20170319_105649_hdr.jpg

Amikor ideérkeztem és mutogatták a lakásokat, akkor az első helyen a nappali+hálófülkének is használható erkélyes lakásra 40m2 alapterületet mondtak, de én korábban 25m2-re saccoltam a fotók alapján. Aztán a jelenlegi lakásra az alsó szintre 40, a felsőre 30m2-t mondtak, bár ez engem annyira nem hatott meg, mert nem a számok érdekeltek, hanem az, hogy rendelkezésemre álló hely elég-e az otthonosság érzéséhez. Itt igen. És akkor lássuk mit tanultunk a lézeres távolságmérőtől: a nappalinál a belmagasság álmennyezettel 4,5m, az étkezőnél, fürdőben álmennyezettel 2,4m, a felső szinten 1,9m. Az alsó szint br. 30m2, a felső erkéllyel br. 22m2. Ha ebből kivonom a lakáson belüli falakat, lépcsőt, stb, akkor még kevesebb - ennyit a 70m2-es lakásról... Ennek fényében az első lakásra tippelt 25m2-em is megállja a helyét. De nem a szám a lényeg, hanem az otthonosság érzése. :-) Ja, és a nappaliban 8m2-es az ablak. :-D

A következő vásárlásom egy Duplo repülő volt - ha eljön az ideje, akkor az okáról is fogok írni. A hét elején pedig egy laptop táskával zargattam Lulu-t. :-) Nem volt drága, postaköltséggel együtt 51 RMB (2100Ft) egy Lenovo laptop táskáért. Másnap oda is állt mellém Lulu - gondoltam megjött a táska, gyors vásárlás volt. De nem. Egy könyvet nyomott a kezembe - gondoltam Kínáról, ha már egyszer én is megajándékoztam karácsony után egy magyarországi képeskönyvvel. Aztán a borítón ismerős arcok, de mindenek előtt a képet uraló magyar bor... Átvillant az agyamon a kérdés, hogy milyen könyvet és honnan szerzett Magyarországról?, de gyorsan leesett, hogy egy fotókönyvet kaptam, amiben az elmúlt fél év van benne: a kirándulások, a vacsorák, a jóga, a céges rendezvények, a robotverseny, az otthoni karácsonykori Len-nel közös programok képei és a többi. :-) Egészen megható volt. :-) Nem tudom, hogy Lulu-é, Len-é vagy közös ötlet volt, de mindenesetre jól esett. :-) Amúgy (el ne áruljátok nekik!) az az érzésem, hogy Lulu jobb barát, rá jobban lehet számítani. Len többet beszél, jobban eladja magát, de Lulu az, aki a stabilabb ember a csapatban, aki csendben dolgozik és több eredménnyel.

img_20170318_151728.jpg

img_20170318_151737.jpgJóga-móka

img_20170318_151749.jpgFunny games

img_20170318_151758.jpg

img_20170318_151821.jpg

img_20170318_151716.jpgÉs a hátoldal

Erre a hétvégére egy kis kirándulást terveztem a környéken, s gondoltam Lulu-t is meginvitálom, de az időjárást elnézve ebből most nem lesz semmi. Helyette blogot írok.

Ülök a nappaliban a kanapén. Kint esik az eső.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr3912350009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása