avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Hal a tortán :-)

2016. szeptember 20. - mrattilamennichina

Múlt hét elején Maryam megkérdezte, hogy az étkezést hogyan szoktam megoldani. Egyszerűen: a kantinban van ebéd, vacsorára veszek valami hideget a boltban, a hétvégéket meg eddig nem töltöttem itthon. Erre felajánlotta, hogy akkor majd megmutatja a környező éttermeket, hogy hol érdemes vagy nem érdemes enni.

Igy kötöttünk ki aznap a közelben egy kifőzdénél, a kedvenc helyének a szomszédságában (mivel a másik zárva volt). Tipikus kiülős hely, az épületben csak a konyha van bent, de az is csak egy 4x1,5m-es hely, bent a fal mellett a hűtő, és egy előkészitő pult, utca fronton a munkapultal és a tűzhellyel.

Maryam nem eszik sertéshúst, ezért tojásos-zöldséges dumplingot kért. Én azért maradtam a húsos verziónál... A dumpling egyébként kinézetre egy kis batyura hasonlít, vékony fehér tésztával (gondolom a rizsliszt és a nem használt tojás miatt), tölteléke lehet hús, hal, zöldség, ezek keveréke vagy amit akarsz. Egy-egy dumpling az a méret, ami a szádba kényelmesen befér, és annyi van a tányéron, hogy jól lakj vele. Maga a dumpling nincs túlfűszerezve, helyette az asztalon van 2 féle szósz, 1 chili darálékos üveg valamint 1 fokhagyma darálékos üveg, és ebből azt mixelsz össze magadnak egy kis tálkába, amit akarsz, majd ebbe mártogatod a dumplingot. Nekem ízlett, amit én ettem az 20 RMB (900 Ft) volt, bőven jól laktam, így ide máskor is eljövök.
Az étel ízletessége 4 pont, a mennyisége 5 pont, a kiszolgálás minősége 4 pont, a hely szelleme 3 pont, az árak 5 pont. Erre az estére én: 21 pontot adok.

Szombat délután megint étterem látogatásra mentünk Maryammal. Néha csinálunk közös programot a környék felfedezésére, mert ő is idegen egy távoli országban, én is az vagyok, s valamivel könnyebb úgy, hogy van aki nem néz rád ferde szemmel. :-D
Tehát étterem. Azon a környéken, ahol lakunk, van a sok lakópark között egy nagy pláza. De tényleg nagy. A Westend vagy az Árkád simán elbújhat mögötte. Ő a pláza egyik végénél, és a másiktól nem messze lakom, így most erre esett választás. Nézegettük hol mi mennyiért, s végül egy koreai étteremre esett a választás, mert az étlap is mutatós volt, ki volt írva, hogy pizza is van, így B tervként megmaradt a pizza. De az sem volt nyerő, mert pizzából gyümölcsös meg krumplis volt, semmi hús vagy egyéb, ráadásul a legnagyobb is alig 25cm-es volt. Igy maradt az étlap többi része. Én egy BBQ-s csirkét választottam. Szép nagy tálnak tűnt. És az is volt, de telepakolva salátával, koktél paradicsommal, kukoricával, vörösbabbal és 8(!) nagyobb diónyi csirkemell darabbal. De én még jól jártam. Maryam kinézte az étlapról a tenger gyümölcseis tésztát, majd amikor kihozták, akkor egy jó darab sertés hús mosolygott rá aranyosan.. Kérdezte a pincért, hogy mi ez, mire az tök nyugodtan elmesélte, hogy van benne mindenféle hús és tartalmaz halat, rákot meg polipot is - ezért tenger gyümölcsei tészta. Ezek szerint ha én magamra aggatok néhány serpenyőt, fedőt meg egy tepsit, akkor én vagyok a Vasedény. Értem. :-D
Ezek után visszavitette - a pincér meg javasolta, hogy válasszon mást. Ő mindenképpen halat akart enni, ezért hal gombóc levest rendelt. Az étlapon szépen nézett ki, gombóc is volt benne, csak épp minden, ami a képen húsnak látszott, az valójában papcsinta tészta volt, a halat pedig a paprika nélküli halászlé ízű leves jelentette. Mindez 38 illetve 48 RMB-ért.
Az étel ízletessége 4 pont, a mennyisége 3 pont, a kiszolgálás minősége 5 pont, a hely szelleme 4 pont, az árak 3 pont. Erre az estére én: 19 pontot adok.

Ezek után még megmutatta a túloldalon lévő éttermet, ahol korábban valami társasággal ettek, és négyen 200 RMB-t fizettek, csak az ételért. A vasárnapot olvasással töltöttem, különösebben éhes sem voltam, csak vacsora időre éreztem, hogy üres a hasam. Tanakodtam magamban mi legyen: dumpling, közepes távolságból, valami hideg, szinte a szomszédból a szupermarketből, vagy nézzem meg ezt az éttermet, mert kívántam a halat. Végül a lépcsőházból kilépve az étterem felé indultam meg. Halat is találtam az étlapon, de köretet nem láttam, és fogalmam sem volt, hogy ott miként eszik ezeket, így végül egy tenger gyümölcsei rizsre esett a választás 32 RMB-ért. Baráti ár egy tetszetős adagért, bár a rizs dominált, de hozzácsaptak még némi zöldséget is, a húsféléket pedig garnélarák, hal és polip darabok jelentették.
Az egészben persze nem ez volt az érdekes. Van egy látvány konyhájuk, kint a placc közepén, amit 3 oldalról asztal határol. Odaültettek az egyik sarokra, egy anya és huszonéves lánya mellé. Én ettem a rizst, ők a beefsteak-et, bár időnként a nő mondott nekem valamit és mutogatott a tányéromra, amikor nem boldogult a marhával. Azt hiszem szívesen elcserélte volna. :-D A marha egyébként ott sült meg a szemünk előtt, ugyanis a látványkonyha két kb. 120x60 cm-es pultból állt. Mindkét pult saválló acél lemez, a középső 2/4-e alatt fűtve. Erre öntötte rá a srác az olajat, majd rakta rá a húst sülni. Két nagyobb spaknival dolgozott, és látszott rajta, hogy már kezében van minden mozdulat. Olyan ügyesen pakolta vele az alapanyagokat a pultra (tűzhelyre), forgatta a húst, csinálta a szószt. Igen, spaknival csinálta a szószt: egy kis vajat dobott a pult fűtött részére, öntött a közepébe egy kis barna lötyit (az is valami szósz), szórt bele némi fűszert, majd a spaknival összedolgozta (mintha a malteros kanálban keverné össze a vizet a gipsszel), végül egy gyors mozdulattal alátolta spaknit, majd rácsorgatta a húsra az elkészült szószt. Egyszerre sütött marhát, halat, rákot - helye volt rá. Aztán amikor minden megsült és izlésesen tányérra rakta, akkor jött a pincér és elvitte az ételt - ő pedig nekiállt és a spaknikkal pillanatok alatt felkotorta a sütés maradékait, gyorsan áttörölte a pultot és jöhetett a következő fogás: előbb a nyers garnéla és polip darabok az egyik végére, némi várakozás után a zöldségek vajon és a barna szószon felsütve, majd az egész összekeverve és tányérra szervírozva - s közben a túloldalt már sült a következő adag hal...
A rizsem 32 RMB volt, a szomszédaim steakje fejenként 38 RMB-t nyomott, s az étlapon látott hasonló árú halak is kellően megtermett daraboknak tűntek sütés közben, így azt hiszem ide még visszatérek.
Az étel ízletessége 4 pont, a mennyisége 5 pont, a kiszolgálás minősége 4 pont, a hely szelleme 5 pont, az árak 4 pont. Erre az estére én: 22 pontot adok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr7511730051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása