avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Egy lekvár margójára

2016. szeptember 27. - mrattilamennichina

A konyhám beélesítésével a bolt egy új szegletét fedeztem fel. Eddig kihagytam, mert az elején rizs és tésztaszerűségek voltak. Most viszont bementem és felfedeztem a mézek és lekvárok világát is.

Elsőként a mézekhez érkeztem meg, s a kínálat végignézése után tettem is a kocsiba egy üveggel, majd észrevettem mellettük pár apró színes üveget, rajtuk gyümölcsrajzokkal. Lekvárok! De miért ennyire folyós?!?

Oké, hogy otthon anyu házi lekvárja hígabb, mint a bolti agyon zselatinozott, de ez annál is jobban folyik. Nem baj, akciós, egy erdei gyümölcsöset és egy narancsosat kipróbálok! De miért ilyen kicsi a választék? Ja, Kína, biztos az igény is a kici occó. :-D Aztán pár lépéssel odébb ismét lekvárok. Lássuk, mi nem stimmel? Hát, csak a csomagolás és az ár ami kicsit különbözik. Oké, akkor biztos a másik a prémium európai.
Végül Len barátom adta meg a választ, amikor másnap elmeséltem neki a dolgokat: amit vettem, az nem lekvár. Gyümölcsös méz. Lehet, hogy én vagyok tudatlan, de otthon ilyennel nem találkoztam.

img_20160912_215650.jpg

Tehát a kékes-feketés az áfonyás, neve kínaiul pinjin átiratban: FENGMI LANMEI CHA (fungmi lanméj csá)
Édes, de kevésbé méz ízű, a gyümölcs jobban dominál. Látszik, hogy nem mű, mert gyümölcshússal és -magokkal bőven találkozik az ember. Ennek ellenére egy házi gyümölcslekvár sokkal jobb.
A sárga színű mézünk a boltban az én olvasatomban narancs volt, de Len elmondta, hogy pomelo van benne, héjastul, gyümölcshúsostól. Az ízhatás ennek megfelelően eléggé kesernyés, de a mézes és pomelos jegyek is kiérezhetőek belőle. Ha választani kell, akkor külön a méz és külön a pomelo. Nekem a kettő valahogy nem jön össze. Neve kínaiul pinjin átiratban: FENGMI YOUZI CHA (fungmi jodz csá)

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr3511703927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása