avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Dehumidifier

2016. november 05. - mrattilamennichina

Ez meg milyen állat, ugye? :-D Nem állat. Páramentesítő gép.

Otthon is lehet vásárolni a boltban különböző tablettás és granulátumos páramentesítő megoldásokat pár ezer forintért, de tapasztalatom alapján arra jó, hogy ha beteszed a szekrénybe, akkor onnan begyűjti a párát, de egy lakás/szoba páramentesítésére igazából nem alkalmas, mert nincs benne keringetve a levegő, így az idő egység alatt felfogott pára mennyisége is erősen korlátozott. A 200g bogyó 3 hét alatt gyűjtött össze annyi vizet, mint ez a masina egy éjszaka alatt...

dehumi.jpg

Az elv és a masina nem ismeretlen számomra, mert már használtam otthon, igaz nem a saját lakásomban. A működése egyszerű: a beszívott levegőt a harmatpont alá hűti, így a pára kicsapódik, amit tartályban gyűjt össze, a száraz levegőt pedig visszafújja a helyiségbe. Az építőipar használja előszeretettel a nagyobb teljesítményű változatokat, mert meggyorsítja a falak száradását, így pl. a festési munkákat. Ha túlságosan párás a lakás, akkor az előbb-utóbb gombásodáshoz vezet. Ennek megelőzésében is hasznos lehet a masina. Én mondjuk nem a gombásodás miatt vettem, hanem mert a magas páratartalom miatt (ami Zhuhai-ban 70-90% egész évben) nem nagyon akartak száradni a ruhák, és vagy nyirkosak voltak vagy az állott szagukat lehetett érezni.

Tudtam, hogy januártól pár hónapig különösen nagy a páratartalom, így terveztem a gép beszerzését, de az előzetes árra vonatkozó infók alapján későbbre terveztem halasztani a vásárlást. Aztán nem rég elkezdtem kutakodni és elég jó áron találtam is elfogadható masinát. Olcsóbban, mint anno mondták, és legalább 1/4 áron, mint amennyiért otthon kapható... Gyorsan rendeltettem is. A héten megérkezett, pont a lehüléssel (éjjel 18°C, nappal 25°C) együtt, ami ugye annyiból érdekes, hogy minél inkább csökken a kinti hőmérséklet, annál alacsonyabb a lakás páratartalma. Nyugi, így is lesz dolga azért. :-) Kicsomagolás után bekapcsoltam és 3 éjszaka alatt levitte a lakás páratartalmát 78%-ról 64%-ra, bár ez egy kisebb teljesítményű masina, és a 3-ból 1 éjszakát a kimosott és félig száradt ruhák alatt töltött. Ennek eredményeképpen végre újra igazán száraz ruhát tudtam felhúzni. :-)

Ez az a masina, amit haza fogok vinni a projekt végén, még akkor is, ha a postaköltség egy kisebb vagyon, mert még úgy is az otthoni webshopos ár 2/3-ánál fogok járni, a masina pedig jó szolgálatot fog még tenni a jövőben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr6311926597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása