avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Lily dolgozik

2016. december 05. - mrattilamennichina

Kedves Olvasó! A mondat elolvasása után állj meg egy percre, tedd össze a kezed és mondj el egy imát Istennek, hogy Magyarországon élhetsz és dolgozhatsz (ha Nyugat-Európában, akkor még inkább!).

Lily elment dolgozni, ezért ez a poszt. Ki az a Lily és mi köze az imához - ugye? Akkor haladjunk sorban.

lily.png

Lily egy aranyos kis operátor csaj a gyártósorról, aki bátortalanul, de beszél angolul. Múlt héten ismertem meg, amikor leültem mellé (mert mégiscsak barátibb, ha ott ülök és nem a válla fölött lesegetek) megnézni hogyan dolgozik, mert úgy járt a keze, hogy csak bámultam. Először csak rám pillantott, aztán visszakapta a fejét, hogy jól lát-e, majd 2 termék között megszólalt angolul. Jobban meglepődtem, mint ő, amikor engem először meglátott… Eddig itt nem találkoztam angolul beszélő operátorral. Kicsit beszélgettünk, majd egymás ismerősei lettünk WeChat-en.

Lily délután posztolt egy kissé homályos képet, valami kávézóban vagy hasonló helyen készülhetett. Megkérdeztem tőle, hogy nem dolgozik? Megkésve jött a válasz, hogy ma éjszakás. Visszakérdeztem, hogy akkor egész héten, ugye? Na, most este írt, hogy megy dolgozni, és nem csak a héten, de egész hónapban éjszakás… Lestem, mint a vett malac… Lehet, hogy a biológiai óra szempontjából végül jobb így, de a 3 és 4 műszakos ismerőseim éjszakás héten olyanok, mint akit agyonütöttek, mert éjszakás műszak után alig bírnak aludni délelőtt. Szóval nem tudom. Ja, és mindezt hétfőtől szombatig, minden héten, naponta 10 óra munka +1 órányi munkaközi szünet (összesen 11 óra a cégben). Remélem nem fogja kérdezni, mert el sem merem neki mondani, hogy otthon csak átlag heti 5 napot kell dolgozni, és akkor is csak 8 órát…

Következik a szabadság. A szerződésemben szerepel, hogy itt kint is a Magyarországon járó szabadságnapokkal kell rendelkeznem. Olvasgattam anno Kínáról, tudom, hogy tartományonként, de sokszor még tartományon belül is eltérőek a munkavállalási, adózási, szabadságra, ünnepnapokra és egyéb dolgokra vonatkozó szabályozások. Hogy itt mi a szabály, azt nem nagyon találtam, de nem is nagyon foglalkoztam vele, mert a szerződésem rendelkezik róla. Viszont nem rég tudtam meg, hogy aki elkezd dolgozni a cégnél, az az első 5 évben 5 nap szabadsággal rendelkezik, majd utána 5 évenként 5 nappal nő a szabadság mennyisége egészen 20 napig… A szellemiekre lehet, hogy más szabályozás vonatkozik (ahogy munkaidőben is), de operátorként ez elég fájó dolog lehet (persze ha nem tudod mi van a gaz kizsákmányoló kapitalista nyugaton, akkor lehet, hogy nem is fáj annyira…). Ilyen feltételek mellett már érthető miért nem lép le, ha valaki már lehúzott pár évet a cégnél…

Azt hiszem jobb lesz elmondani még egy imát…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr5512024751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása