avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Eletronyos busz

2016. december 07. - mrattilamennichina

A qingyuan-i posztban lelkendeztem, hogy hibrid busszal utaztunk kirándulni - nos, azóta van újabb döbbenet is ezen a fronton. November elején volt a nagy zhuhai-i repülőnap (amiről otthon is beszámolt a tévé), és akkor jelentek meg az utakon az új, dizájnos buszok is. Gondoltam, a repülőnapra hozták őket reklámozni, de a repülőnap befejeződése után is maradtak. Kb. 2 hete egyik reggel megelőztük az egyiket és mivel kedvezőek voltak a feltételek csináltam gyorsan néhány képet a telefonnal. Ekkor mondta Jasper, hogy a repülőnapon ezek voltak a fő tömegközlekedési eszközök és full elektromosak, több is van belőlük. 8-O Mivel a B1 és B2 járatokon közlekednek, így a buszos applikációval gyorsan meg is néztem mennyi rója az utakat. Mivel a rendszámuk is különbözik a többi buszétől, így gyorsan megszámoltam: akkor épp 10 darab közlekedett belőlük. Terveztem, hogy csak kíváncsiságból felülök az egyikre és elmegyek a végállomásig meg vissza, de eddig arra nem került sor. Viszont...

img_20161102_082904.jpg

img_20170108_154830.jpg

Múlt héten a 3 hónapos örömködéses bevásárláskor hazafelé elég sokat kellett várnom a buszra, és feltűnt, hogy egy bizonyos márka buszai milyen csendesen és gyorsan hagyják el a megállót. Gondoltam, hogy nesze neked hibrid buszos kirándulás, hetekkel korábban már használtam ilyen járgányt a városban, csak nem tűnt fel! Vagy ez is elektromos lenne? Elkezdtem figyelni a buszokat a városban, de nem sikerült rájönnöm, hol az igazság. Aztán hétvégén a buszom a "gyanús márkájú" volt, így a sofőr közelében maradtam és figyeltem a műszerfalat. Hát igen, ez hibrid: menet közben az elektronika csak úgy nem kapcsolgatja le a dízelmotort, ha nincs más, ami hajtsa a járművet. Aztán tegnap Tamással elmentünk a Decathlon-ba - elkísértem, mert én már kellően kitapasztaltam a buszozást a környéken, neki könnyebb volt, én meg nem a lakásban ültem... Nos, visszafelé ismét a "gyanús márka", ismét figyelés. A busz előbbre állt meg, mint kellett volna, így felfedezhettem a busz végében a nagyfesz jelét az egyik kis fedélen. Aztán út közben sehol egy dízelmotor hang, csak az őrült gyorsulás. Szóval ez is full elektromos...

Korábban már írtam, hogy a cég 7 busszal szállítja a távolabb lakó dolgozóit. Egyszer kipróbáltam az egyiket, amikor Len-ékkel mentünk vacsorázni - hagyományos nagy busz, hangos dízel motorral. Mondta Lulu még a múlt hét végén, hogy december elsejétől fuvarozó céget váltunk, változnak a buszok. Jó, persze, van ilyen, költség hatékonyság... Aztán tegnap ideiglenesen megváltozott a mi utazásunk is, két napig a nagy buszokat kell használnunk munka után. Szép, csilli-villi, alacsony buszok. Felszállva mondta Marc, hogy most lettek lecserélve, full elektromos mindegyik. 8-O Na, erre kíváncsi leszek! És elindultunk... Jobban gyorsult, mint vártam, de zajosabb is volt. Olyan fütyülős hangja volt, mintha turbófeltöltő lenne bennük. Aztán valahol 50 környékén elcsendesült, és onnantól szinte hangtalanul suhantunk. Szinte, mert azért a hajtás hangja behallatszik az utastérbe és alig csendesebb, mint egy jól szigetelt hagyományos kocsi. Viszont energia hatékonyabb...

Durva, hogy otthon még a huszon-harminc éves Ikarus-okkal harcolunk némi Credo-val megfrissítve, itt meg évek óta használnak elektromos (de legalább hibrid) buszokat a távolsági közlekedésben (is). Még hogy Kína van elmaradva...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr8712029677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása