avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Mégis ehető volt a gomba

2017. január 10. - mrattilamennichina

Új év, új szokások. Meg új kaják... Megváltoztatták a kantinban az ebédet. A 7 RMB-s rizses menü megmaradt (kevés én nem túl ízletes), de eltűnt a tészta és lett helyette 9 RMB-ért főtt-sütött csirke illetve karaj, rizzsel és párolt káposztával. Ez a rizs jobb, mint a másik, de kevésnek érzem az adagot (a tésztához képest legalábbis). Valamint van egy még extrább placc, ahol te válogatod meg, hogy mit kérsz és azt készítik el. Ez utóbbi jónak néz ki, csak sokat kell várni, így még nem próbáltam. Ki kell derítenem, hátha az alsó részbe költözött a tészta...

Ennek a változásnak köszönhető, hogy éhesebb is vagyok, mikor vége a munkának és haza érek. Tegnap eldöntöttem, hogy jó alaposan be fogok szalonnázni este. Csak hogy nem volt otthon vizem és át kellett menni a boltba. Az arany szabályt megint elfelejtettem: éhesen ne menj vásárolni! Az eredmény kettős: vettem egy csomó nassolni valót, amit nem akartam. Viszont megjött a kedvem a főtt kajához, amihez akaratlanul annyi alapanyagot vettem (1/4 kg gomba, 1/4 kg karaj), hogy még reggelire is jutott belőle. Lássuk mit alkottam:

img_20170109_210324_hdr.jpg

Gomba, ami leginkább egy barna csiperkére emlékeztet, pucolni is hasonlóan lehet, bár helyenként a kalapjával nehézkesen lehetett bánni. Pucolás közben gondolkodtam, hogy mi van, ha a gomba romlott, vagy nem ehető, vagy ehető, de nem úgy kell elkészíteni, ahogy én elképzeltem. Itt sosem lehet tudni. :-D Végül abban maradtam magammal, hogy ha veszélyes lenne, akkor nem árulnák csak így a boltban. Megrottyasztottam a gombát, ráküldtem a felkarikázott nagyobb fej vöröshagymát, majd összesütöttem a fokhagymás-borsos olajban párcolt hússal. Amikor a hús átsűlt hozzáöntöttem a bort és együtt főztem tovább. Végül nyers kínai kellel tálaltam. Magamnak. :-)

img_20170109_203542.jpg

img_20170109_204940.jpg

img_20170109_205046.jpg

img_20170109_205506.jpg

Isteni lett! Posztoltam is WeChat-en a képeket az elkészítésről és a remekműről. Az eredmény: lájk hegyek, Tamásnak visszahoztam a kedvét a főzéshez, a csajok meg bejelentkeztek, hogy akkor legközelebb megkóstolnák. :-D

Szerintem haza sem megyek, hanem maradok és nyitok egy magyar éttermet. :-D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr612114729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása