avagy a magyar nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Kína

Mr Attila menni China

Mr Attila menni China

Vasárnapi portyázás

2017. március 28. - mrattilamennichina

Bár itt van a pláza pár percre mégsem látogatom túlzottan. Nyáron jó, mert hűvösebb keresztül menni rajta, de leszoktam róla amikor ősszel kezdett hűlni a levegő és ők még mindig ezerrel járatták a klímát... Most viszont mindenképpen be akartam menni, mert kedvem támadt cserimoját enni, de a teszkóban egy ideje nincs, a plázában a Taste-ben meg szinte mindig láttam. Ehhez jött Tamás reggeli felfedezése, amit a figyelmembe is ajánlott...

img_20170326_142819_hdr.jpg

A kínaiak szeretnek karaoke-zni, ezt tudjuk (én maradok a táncnál, mert a port még mindig jobban bírjuk :-D ) - na de ennyire?! A KTV alap. Azt is szoktam látni, hogy Rose vagy Xiaomin időnként megosztja a karaoke app-al rögzített énekléseiket (nagyon tehetségesek egyébként :-) ). S igen, most valaki a pláza közepére telepített egy 4 fülkés karaoke boxot... Bemész, WeChat-tel fizetsz aztán énekelheted a kedvenc számod... Nagyon komoly!

img_20170326_142911.jpg

img_20170326_142900.jpg

A cserimoját sikerült beszereznem, így a piac felé vettem az irányt (Tamás nevezi így, én csak mély-Kínának hívom), de nem is annyira piac viszont minden nap este 10-ig vehetsz mindent mint a búcsúban. A szokásos kacatosomhoz mentem, mert akartam venni pár apróságot, a szupermarketekhez képest töredék áron. Az első ilyen egy evőeszköz és kiegészítő szárogató, mert amíg csak egy késem meg a pálcikák voltak ez nem jelentett gondot, de az utóbbi időben kicsit bővítettem a készletet... 300Ft-ért meg is találtam a kínai fröccsöntés remekét, amit eredetileg a legszegényebb rétegek teázásához készítettek, de nekem pont megfelel a célra.

A következő dolog, amit 7 hónap után beszereztem: a villa volt. Nem enni akarok vele, csupán a rántottához valamivel fel kell verni a tojást (a másik opciót, habverőt találni még esélytelenebb). Eddig nem hiányzott a tojás, leginkább azért, mert ebédre a levesre ugye a tükörtojást szoktam kérni, de most új fehérjeforrás után kellett néznem, mert a hónap eleje óta nem eszek húst. A chilis babba még került, aztán elmaradt. Előbb a betegség miatt nem kívántam úgy semmit, aztán valahogy a hús nem hiányzott. Nem, nem akarok csatlakozni a VEGA Csillagászati Egyesülethez (leginkább mert ők sem vegák /tudom, lopott poén!/, de ha már itt tartunk: http://vcse.hu/ és 18953721-1-20 az adószám, ha nekik adnád az 1%-ot), és amúgy sem tervezem, hogy vega leszek, de ha már úgyis jön a húsvét, akkor kipróbálom a hosszú, hús mentes böjtöt - életemben először. Kiskapu van: ha olyan ebéd vagy vacsora meghívásom van, akkor belefér egy kevés. Illetve ha olyan ételt kínálnak, amit máskor nem - de a kantinban és otthon nem eszek húst húsvétig.

Így maradt a tojás. Ja igen, tojás: kilóra mérik. Előfordul előre dobozoltan is, de többnyire magad válogatod és kilóra veszed - a szupermarketben is. Végülis igazságosabb. :-)

S ha már piacoltam, akkor belefutottam a teknős árusba is. Egy korábbi posztban már szerepelt a tányéron - neki is ez lett a sorsa. A képen a lábam is rajta van viszonyítási alapnak... Emberünknél volt még egy rakás angolna is, de csak kb. 20 centisek voltak és nagyon gyorsan mozogtak a műanyag kannában.

img_20170326_142018.jpgPici teki - referenciának a képen hagytam a lábam :-D

Egy másik helyen árulták a pálinkát - nagy, ránézésre 40l-es cserép edényekből. Először azt hittem mézet árul, aztán ránéztem a feliratra és fordító progi nélkül is tudtam, hogy nem. A 30 fokos rizspálinkából pl. 3 RMB a fél kiló. Igen, nem elírás (részemről legalábbis), kilóban mérik... Kérdés, hogy kitárazzák-e a mérleget mielőtt az üvegedet megtöltik, vagy érdemesebb műanyag flakonnal érkezni... :-D

img_20170326_153225.jpg

img_20170326_153221.jpg- Mit kérsz?
- Két deka pálinkát!
- Négy lett, maradhat?

Visszafelé vettem észre, hogy a pláza mögötti parkoló kicsit átalakult. A múltkor láttam a nagy munkát, csak az okát nem tudtam. Most kiderült: az egyik sorba töltőállomásokat építettek az elektromos autóknak... Kína...

img_20170326_154917.jpg

Visszafelé is a plázán keresztül vezetett az utam és az egyik kiállító pavilonnál észrevettem a környék lakásépítő konzorciumának a szórólapjait és néhányat be is gyűjtöttem. Gondoltam nem árt megnézni a kínálatot és átnézni a lakás elrendezéseket is, hátha valami megfog. Meglepő, hogy otthon is tudok 5 millióért lakást venni, meg itt is. A régi olvasóknak ez így gyanús... :-D S hogy mi a különbség? Otthon ennyiért egy lepukkant, felújításra váró kb. 50m2-es lakást tudsz venni. Itt egy vadiúj, 120m2-est - ja és az ár RMB-ben van, szóval szorozd meg még 42-vel... Ja-ja, az ár 39-51.000 RMB/m2 (1,6-2,2 mFt/m2). Kicsit borsos az otthoni árakhoz képest, de épp most láttam egy tájékoztató anyagot, ami épp a lakásvásárlás segítését célozza. Szóval lehet rá kereslet. Viszont van egy érdekes kérdésem ezzel kapcsolatban: mit fizet valójában a vevő? A lézeres távmérőnél ugye írtam, hogy a lakás az anno mondott 70 helyett csak kb. 50m2. A lakások a szórólapon szép össze-vissza alakúak, de semmiképp sem nevezhető téglalapnak. Az egyik lakás elrendezése megtetszett, így sokat nézegettem és kíváncsivá tett a lakásról írt 126m2-es referencia terület. Ha jól megnézem ezt a kis kereszt alakú lakást, akkor az erkély részt nem számolva a befoglaló méretből majdnem ki is jön a bő 126 m2. Viszont ha az egészet átkonvertálom téglalappá és számolom az erkélyt is, akkor a 100m2-t is alig érem el...

img_20170326_230401.jpgReferencia terület 126m2, táglalapra átkonvertálva alig 100m2...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mr-attila-menni-china.blog.hu/api/trackback/id/tr2112373345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása