Tudom mi fog hiányozni, ha haza megyek Kínából: a sofőr. Nem mint személy, hanem mint funkció. Itt 20 km-re lakom a cégtől, de nem kell utazásra költeni, mert reggel-este visz a céges kocsi. Igaz, nem csak engem - 5-en utazunk egy VW Transporter méretű kisbuszban, annak is egy kényelmesebb kiadásában.
5 van a cégnek, a külföldi dolgozókat és a szintén Zhuhai-ban lakó néhány magasabb pozíciójú kínai kollégát is ezekkel hoznak-visznek gyűjtőjáratban (én, mint lassan rájöttem, az egyik mérnökség vezetővel, a pénzügyi és kontrolling osztály, valamint a beszerzési osztály vezetőjével utazok egy kocsiban...). Ezen kívül van még 7 nagy busza is a cégnek, a többi szellemi dolgozót azokkal hozzák-viszik a környező városokba/ból. (Feltételezem egyéb időben munkás járatok.) Így már értem miért esik ki a toll a dolgozók kezéből a munkaidő végén - sietnek, hogy elérjék a vállalati járatot. Egyébként nem csak a mi cégünknek vannak ilyen buszaik - én 4-6 cég járataival találkozom, köztük van a Bosch és a Flextronics is, hogy csak az Európában ismerteket említsem.
Azzal, hogy a vállalati buszok a munkaidő után 15 perccel indulnak, és nem kell külön utazásra költeni, számomra egy olyan filozófiát sugall a cégvezetés részéről, hogy "menj haza a 8 óra munka után és pihenj, szórakoz, mert egy szellemileg friss dolgozó jobban teljesít, mint aki belefáradt a napi 10-12 órába". Ez számomra egy elég szimpatikus filozófia. Na nem azért, mert bajom van a munkával (aki ismer nagyon jól tudja), hanem mert sokkal jobb úgy dolgozni menni, hogy nem vagy zombi már a hét közepén...